چگونه از تمام ۴ گیگابایت حافظه رم گلکسی نوت 5 استفاده کنیم

همه ما به خوبی می‌دانیم که جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ در سری اس و نوت از بهترین تکنولوژی‌های روز برخوردارند؛ اما هنوز نمی‌توانند به شکل مناسب از مقدار حافظه‌ی رم خود استفاده بهینه را ببرند. در ادامه روشی به شما معرفی خواهیم کرد که مدیریت حافظه‌ی رم در گلکسی نوت 5 را دگرگون می‌کند.

با اینکه گلکسی نوت ۵ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، برابر با بسیاری از لپ‌تاپ‌های متوسط امروزی برخوردار است، اما این فبلت هنوز نمی‌تواند تمام پتانسیل خود را به کار گیرد.

اگر شما تنها از یک اپلیکیشن استفاده کنید، سپس بدون اینکه کامل از آن خارج شوید، اپلیکیشن دیگری را باز کنید، در زمان بازگشت با به همان اپلیکیشن قبل با کمی تاخیر در لود برنامه مواجه خواهید شد. اینطور که پیدا است، گلکسی نوت ۵ شبیه به گلکسی نوت ۴ و گلکسی اس ۶ در پس‌زمینه دائم در حال بستن تسک‌های در حال اجرا است.

اما این اقدام نوت ۵ در بستن دائمی وظایف در حال اجرا در پس‌زمینه چه معنایی برای انجام چندوظیفگی یا همان مولتی تسکینگ برای شما دارد؟ اگر بیش از ۵ اپلیکیشن در پس‌زمینه باز باشند، گوشی به صورت خودکار همه آن‌ها را می‌بندد و شما نمی‌توانید با سرعت بالا به اپلیکیشن‌های قبلی بازگردید و شاهد لود سریع آن‌ها باشید. ۵ اپلیکیشن برای دستگاه‌های با این مقدار حافظه‌ی رم بسیار عدد اندکی است.

در هر حال، به نظر می‌رسد در دستگاه‌های روت شده گلکسی نوت ۵ امکانی وجود دارد تا این گوشی بتواند از شر این محدودیت رها شود و سرعت بارگزاری اپلیکیشن‌ها را بدین شیوه چند برابر کرد.

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت عکس‌ها را بالا می‌برد
مشاهده

۱. برنامه Build.prop Editor را از گوگل‌پلی نصب کنید.

۲. به بخش #DHA Properties بروید و محتویات آن را به شکل زیر درآورید:

ro.config.dha_cached_max=12
ro.config.dha_empty_max=36

۳. در زیر این متن‌های وارد شده این چند خط را اضافه کنید:

ro.config.dha_th_rate=2.3
ro.config.dha_lmk_scale=0.545
ro.config.sdha_apps_bg_max=70
ro.config.sdha_apps_bg_min=8

۴. در نهایت، این چهار خط آخر فایل build.prop را حذف کنید:

=ro.config.dha_cached_max
=ro.config.dha_empty_max
=ro.config.dha_th_rate
=ro.config.dha_lmk_scale

۵. تنظیمات را ذخیره و نوت ۵ را ریبوت کنید. اکنون این فبلت وظایف را سریع انجام داده و با محدودیت زیاد نخواهد بست.