گلکسی نوت 6 احتمالا به اسکنر عنبیه چشم مجهز می‌شود

شایعات پیرامون گلکسی نوت 6، فبلت بعدی سامسونگ قوت گرفته‌اند. سامسونگ اخیرا نام‌های تجاری Samsung Iris و Samsung Eyeprint را ثبت کرده که به موجب آن احتمال می‌رود گلسی نوت بعدی به اسکنر عنبیه مجهز شود.

امروز خبری در باره‌ی استفاده از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در گلکسی نوت 6 منتشر شد و حالا شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهد احتمالا این فبلت به اسکنر عنبیه مجهز خواهد شد.

سامسونگ دو نام تجاری Samsung Iris و Samsung Eyeprint را در اتحادیه‌ی اروپا ثبت کرده است. این نام‌ها مشخصا اشاره به اسکنر چشم یا چیزی شبیه به آن دارند. هر چند این‌ها به معنی استفاده از فناوری اسکن عنبیه در گلکسی نوت ۶ نیستند اما از آنجایی که ماه گذشته شایعه شد که سامسونگ و ال جی قصد دارند در گوشی‌های خود از اسکنر عنبیه استفاده کند، احتمال استفاده از این فناوری در پرچمدار بعدی سامسونگ قوت گرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید گوشی Galaxy Note 6 از این فناوری بهره خواهد برد یا خیر. اگر اسکنر عنبیه و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی نهایتا در این گوشی استفاده شوند، سامسونگ تغییرات اساسی را برای گلکسی نوت بعدی برنامه ریزی کرده است.

انتظار می‌رود گکلسی نوت ۶ همچنان حسگر اثر انگشت را حفظ کند و اسکنر عنبیه به عنوان یک راه‌حل جدید برای باز کردن قفل گوشی و شاید هم ورود به وب‌سایت‌ها بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور و همچنین شاید برای خرید از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی، مورد استفاده قرار گیرد.

چرا برخی گیاهان برگ‌های بسیار بزرگ و برخی برگ‌های کوچک دارند
مشاهده