این هفته هم به روال هفته گذشته دو ماسک خانگی صورت معرفی می‌کنیم که هر کدام خواص جداگانه‌ای دارند؛ اولی ماسک آرام‌بخش صورت و ضد التهاب و قرمزی عمل می‌کند و دیگری ماسک خانگی لایه بردار است، با خاصیت روشن کردن پوست. از این دو ماسک استفاده کنید تا پوستتان سالم‌تر و شاداب‌تر شود.

1. ماسک آرام بخش درست کنید

  • مواد لازم: دو قاشق سوپ‌خوری عسل ارگانیک، یک قاشق چای‌خوری دارچین، یک برش لیموی تازه

در بهار و تابستان احتمال التهاب پوست و قرمز شدن آن زیاد می‌شود. اگر دنبال یک ماسک صورت خانگی می‌گردید که مغذی پوست باشد، آن را شفاف و روشن کند و درعین‌حال خاصیت آرامش بخش داشته باشد و بتواند قرمزی و التهاب پوست را کم کند، این ماسک برایتان مناسب خواهد بود. برای درست کردن ماسک آرامش بخش پوست، ابتدا عسل را به مدت تنها چند ثانیه در مایکروفر گرم کنید؛ طوری که بیشتر از گرم بودن، ولرم باشد و پوست را نسوزاند. سپس آن را با دارچین و آب یک برش لیموی تازه که از قبل آماده کرده‌اید، داخل یک کاسه کوچک مخلوط کنید. دارچین به ضد التهاب بودن معروف است و قابلیت از بین بردن قرمزی پوست را دارد. به علاوه اینکه می‌تواند چربی اضافه پوست را از بین ببرد. آب لیمو هم نه تنها خاصیت لایه‌برداری دارد؛ بلکه می‌تواند کدر بودن پوست را هم برطرف کند.
این ماسک را به آهستگی روی پوست ماساژ دهید و بگذارید برای 15 الی 20 دقیقه باقی بماند. سپس بشویید.

2. لایه بردار خانگی بسازید

  • مواد لازم: دو قاشق سوپ‌خوری شکر قهوه‌ای، دو قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل خالص
مدل لباس برای زنان قد کوتاه
مشاهده

سلول‌های سطح پوست مرتب در حال بازسازی هستند و استفاده از لایه‌بردارها کمک می‌کند سلول‌های مرده کنار بروند و پوست تازه دیده شود. به همین دلیل هم استفاده به موقع از لایه‌بردارها می‌تواند پوست را جوان و شاداب نشان دهد، آن هم وقتی‌که امیدتان به از بین رفتن کدری پوست کم شده است. برای درست کردن این ماسک، مقدار مساوی شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل خالص را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی به دست بیاید که نه خیلی سفت و نه خیلی رقیق باشد. این ماسک را به آهستگی و با حرکت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید برای چند دقیقه باقی بماند. سپس صورتتان را بشویید.
شکر قهوه‌ای می‌تواند سلول‌های مرده پوست را به راحتی از بین ببرد. ازآنجایی‌که سلول‌های باقی مانده نیاز به رطوبت دارند، روغن زیتون می‌تواند به راحتی از خاصیت مرطوب‌کنندگی‌اش استفاده کند و وظیفه آب‌رسانی به پوست را بر عهده بگیرد.

نکته: از ماسک‌های لایه‌بردار بیشتر از یک تا دو بار در هفته استفاده نکنید.