فصل زردآلوهای رسیده و خوشمزه از راه رسیده و خوب است طعمشان را به پوستتان هم بچشانید! ماسک صورت خانگی با زردآلو خواص متنوعی دارد؛ از جمله از بین بردن کدری پوست و روشن کردن آن، خاصیت جوان‌کننده و مرطوب‌کنندگی قوی پوست و همچنین مبارزه با جوش‌های سرسیاه و کاهش آن‌ها. اگر با وجود این خاصیت‌ها باز هم در مقابل استفاده از ماسک زردآلو مقاومت می‌کنید؛ بدانید و آگاه باشید که این میوه یکی از اجزای تشکیل‌دهنده ماسک‌هایی است که در برندهای معروف تهیه می‌شوند؛ یعنی اگر همین الان مواد تشکیل‌دهنده ماسک‌های معروف را ببینید، به احتمال زیاد داخل چند تا از آن‌ها زردآلو وجود دارد. در این مقاله طرز تهیه سه ماسک زردآلو را یاد می‌گیرید که آسان، سریع و کاربردی هستند.

ماسک صورت خانگی با زردآلو و عسل

  • مواد مورد نیاز: یک زردآلوی رسیده، سه تا چهار قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال

زردآلو منبع غنی آنتی اکسیدان و کاروتن است. عسل قابلیت مرطوب‌کنندگی دارد و آب پرتقال هم سرشار از ویتامین سی است. ماسک زردآلو و عسل به همراه آب پرتقال، مخلوطی به شما می‌دهد که هم منافذ پوستتان را پاک‌سازی می‌کند، هم آب‌رسانی لازم به پوستتان را انجام می‌دهد و هم یک لایه‌بردار خیلی ملایم خواهد بود.

طرز تهیه ماسک زردآلو برای رطوبت رسانی: برای تهیه این ماسک، عسل و آب پرتقال را در یک کاسه بریزید. این ترکیب را له کنید و خوب هم بزنید. ماسک صورت خانگی به دست آمده را به مدت نیم ساعت الی 40 دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک شنی زردآلو در خانه

  • مواد مورد نیاز: نصف فنجان برگه زردآلو، یک قاشق چای‌خوری پودر شیر (شیر خشک)، یک قاشق چای‌خوری عسل، نصف فنجان آب گرم
پنج قانون طلایی برای ترکیب رنگ‌ها در لباس
مشاهده

ماسک شنی زردآلو خاصیت لایه‌برداری بالایی دارد و باعث شفافیت پوست می‌شود. این ماسک صورت خانگی همچنین برای جوان‌سازی پوست بسیار مناسب است.
طرز تهیه ماسک زردآلو شنی: برای تهیه این ماسک لازم است برگه زردآلو را به همراه عسل، پودر شیر (شیر خشک) و آب گرم در یک مخلوط‌کن بریزید و بگذارید به مدت یک دقیقه روی دور تند خوب مخلوط شود. بعد دستگاه را خاموش کنید. مخلوط یکدست به دست آمده را داخل یک کاسه بریزید و به حالت دورانی روی پوست صورتتان ماساژ دهید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند. بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک ضد جوش سرسیاه

  • مواد مورد نیاز: دو زردآلوی رسیده، پنج الی شش عدد بادام، یک الی دو قاشق چای‌خوری عسل

حس داشتن پوست نرم، احساس خوشایندی است. برای اینکه این احساس خوشایند را تجربه کنید، ماسک صورت خانگی زردآلو و بادام به کارتان می‌آید. این ماسک علاوه بر خاصیت نرم‌کنندگی، جوش‌های سر سیاه را هم کم می‌کند.
طرز تهیه ماسک زردآلو برای نرمی پوست: هسته هر دو زردآلو را دربیاورید. زردآلوها را به همراه بادام و عسل داخل مخلوط‌کن بریزید و بگذارید خوب مخلوط شود. ماسک به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.