مقایسه و بررسی کیفیت صفحه نمایش Samsung Galaxy S2 و HTC Sensation

نتیجه حاصل از مقایسه صفحه نمایش دو گوشی HTC Sensation با Samsung Galaxy S2 بسیار جالب است. هر دو گوشی دارای سیستم عامل اندروید بوده و از قوی ترین گوشی های بازار محسوب می شوند. اگر طرفدار مطلق HTC یا Samsung هستید به شما پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را ادامه دهید، چراکه به زودی متوجه خواهید شد گوشی مورد علاقه شما چه ایراداتی خصوصا در نمایش تصاویر مختلف دارد.

پیشتر گوشی های HTC Sensation و Samsung Galaxy S2 را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. ولی این دو گوشی را با هم مقایسه نکردیم. در ادامه قصد داریم این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم.

htc_sensation_vs_samsung_gsii_review_sg_14

گوشی Galaxy S2 کمی بزرگ است و برای قرار دادن در جیب خیلی مناسب نیست.

صفحه نمایش هر دو گوشی با کیفیت است. رزولوشن HTC معادل 960×540 می باشد، ولی رزولوشن S2 کمتر از رزولوشن HTC است. با این وجود سامسونگ مفتخر است که از صفحه نمایش Super AMOLED Plus با رزولوشن 800×480 ساخت خودش استفاده می کند.

ما تصمیم گرفتیم کیفیت این دو صفحه نمایش را بیشتر بررسی کنیم. ابتدا کیفیت آنها را در حالتی استفاده از مرورگر هایشان بررسی می کنیم:

htc_sensation_vs_samsung_gsii_review_sg_13

وقتی که شما سایتی را با مرورگر گوشی Sensation مشاهده می کنید، نیازی به بزرگنمایی آن نیست. نوشته ها به خوبی قابل خواندن هستند. ولی وقتی صفحات وب را با مرورگر گوشی Galaxy S2 مشاهده می کنید، با بزرگ کردن متون بهتر می توانید آن را ببینید. علاوه بر این با اینکه Galaxy S2 در نمایش رنگ ها بسیار موفق است ولی ظاهرا نمی تواند رنگ سفید را به خوبی نمایش دهد.

تالاب انزلی بزرگترین زیستگاه‌ طبیعی جانواران وگیاهان
مشاهده

htc_sensation_vs_samsung_gsii_review_sg_11

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید Galaxy S2 قسمت سفید رنگ صفحات وب را خیلی خوب نمایش نمی دهد. در حالی که Sensation رنگ سفید را به روشنی نمایش می دهد.

با وجود برتری HTC در نمایش رنگ سفید، کنتراست و کیفیت رنگ ها در صفحه نمایش گوشی سامسونگ بیشتر است. رنگ سیاه در S2 بسیار عمیق است و در مقایسه با Sensation کاملا برتری دارد. در تصویر بالا مشاهده می کنید که رنگ های HTC به اندازه کیفیت رنگ های S2 نیست.

htc_sensation_vs_samsung_gsii_review_sg_7

گالاکسی در نور مستقیم نیز رفلکس زیادی ندارد و تصاویر در روز به خوبی قابل مشاهده هستند در حالیکه Sensation در نور مستقیم کمی بازتاب نور داشته و نمی توان صفحه آن را به خوبی مشاهده کرد. در ادامه تصاویر بیشتری از مقایسه ظاهری دو گوشی مشاهده می کنید.