وارد هر داروخانه‌ای که شوید با دنیایی از ماسک‌های متنوع برای شفافیت بیشتر پوست روبه‌رو می‌شوید که هر کدام خواص مربوط به خودشان و البته قیمت متناسب با برند و ویژگی‌هایشان را دارند. اگر از طرفداران ماسک‌های شیمیایی هستید که هیچ؛ اما اگر دوست دارید از میوه‌های فصل به نفع پوستتان استفاده کنید و با کمترین هزینه از ماسک هلو برای صورت زیباتر و شفاف‌تر استفاده کنید، این مقاله به کارتان می‌آید.

1. ماسک هلو برای صورت نرم و لطیف

اگر دنبال یک ماسک هلو برای صورت خود می‌گردید که درست کردنش خیلی آسان و سریع باشد، می‌توانید از ماسک هلو و ماست استفاده کنید. برای درست کردن این ماسک، یک هلوی رسیده را بدون پوست داخل یک کاسه له کنید و سپس یک قاشق چای‌خوری ماست کم‌چرب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ترکیب را روی پوست تمیز و نم‌دار بگذارید. بعد از 20 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. خواص این ماسک جوان‌کنندگی، شفاف‌سازی و ایجاد لطافت برای پوست صورت است.

2. ماسک هلو و عسل برای سفت کردن صورت

یکی از بهترین روش‌های درست کردن ماسک هلو برای صورت ترکیب آن با تخم‌مرغ و عسل است. این ماسک علاوه بر رطوبت رسانی بالا، پوست صورت را سفت و جوان می‌کند. برای درست کردن این ماسک، یک هلوی رسیده را داخل یک کاسه به خوبی له کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری عسل ارگانیک به آن اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت نوبت به تخم‌مرغ می‌رسد. اگر پوستتان خشک است، زرده تخم‌مرغ را به ترکیب بالا اضافه کنید و اگر پوستتان چرب است از سفیده تخم‌مرغ برای کاهش چربی آن کمک بگیرید. این مخلوط را خوب هم بزنید و بعد روی صورتتان بگذارید. بعد از نیم ساعت می‌توانید ماسک را با آب ولرم از صورتتان بشویید.

راهنمای کامل خرید کفش بارداری
مشاهده

3.ماسک هلو برای پوست خشک

برای رطوبت رسانی هر چه بیشتر به پوست خشک، سراغ ماسکی با ترکیب چهار عنصر خامه، هلو، روغن زیتون و عسل بروید. ترکیبات ویژه این ماسک هلو برای صورت، پوستتان را از طریق آب‌رسانی قوی، نرم و شفاف می‌کند و به فرایند تولید کلاژن که باعث جوان‌سازی پوست می‌شود، کمک خواهد کرد. برای این ماسک یک هلوی رسیده را به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون و دو قاشق چای‌خوری خامه داخل مخلوط‌کن بریزید و بگذارید خوب مخلوط شود. وقتی به یک ترکیب نرم تبدیل شد آن را به مدت 25 دقیقه روی صورت بگذارید و بعد آهسته با آب ولرم رو به گرم بشویید.

4. ماسک جوان‌کننده هلو

از ترکیب عسل، هلو و بلغور جو دو سر ماسک صورتی به دست می‌آید که بیش از هر خاصیتی، جوان‌کننده است. برای این ماسک، ابتدا یک هلوی رسیده را داخل مخلوط‌کن بیندازید و خرد کنید. سپس آن را داخل یک کاسه بریزید و یک قاشق چای‌خوری بلغور جو دوسر را به همراه همین میزان عسل ارگانیک به هلو اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم به خوبی بشویید. استفاده از مرطوب‌کننده بعد از این ماسک توصیه می‌شود.

5. ماسک ضد چروک هلو و موز

برای کم کردن رد چروک‌هایی که روی پوست می‌افتند، یکی از بهترین ماسک‌ها، ماسک هلو برای صورت به همراه موز و بلغور جو دوسر است. نصف یک موز رسیده را با نصف یک هلوی رسیده داخل مخلوط‌کن بیندازید. این ترکیب را داخل یک کاسه بریزید و سپس یک قاشق چای‌خوری پودر بلغور جو دو سر را به این دو اضافه کنید و خوب هم بزنید و دوباره له کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت بگذارید و بعد با آب ولرم رو به گرم بشویید.