فصل توت‌فرنگی را دریابید و برای درست کردن ماسک صورت خانگی جوان‌کننده و ضد آکنه دست‌به‌کار شوید. در این مقاله با خواص کم‌نظیر توت‌فرنگی برای پوست آشنا می‌شوید و طرز تهیه سه ماسک صورت خانگی ساده را یاد می‌گیرید که هر کدام خاصیت منحصربه‌فردی دارند.

هشدار: ازآنجایی‌که در دوران بارداری نسبت به بعضی مواد غذایی حساسیت ایجاد می‌شود، قبل از استفاده از ماسک‌هایی که در ادامه می‌خوانید آن‌ها را روی پوست بخش داخلی آرنج یا مچ دست تست کنید.

مزایای ماسک صورت خانگی با توت‌فرنگی

توت‌فرنگی خواص متنوعی دارد که تعدادی از آن‌ها به طور اختصاصی باعث بهتر شدن پوست شما می‌شود:

  • توت‌فرنگی سرشار از ویتامین سی است که با آکنه و جوش‌های ریز مبارزه می‌کند، بر علیه رادیکال‌های آزاد فعالیت می‌کند و تأثیر مخرب استرس را از بین می‌برد.
  • وجود آلفا هیدروکسی اسید (Alpha Hydroxil Acids) علاوه بر مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از پیری زودرس پوست باعث از بین رفتن کدری و روشن شدن پوست می‌شود.
  • سالیسیلیک اسید (Salicylic acid) هم با جوش‌ها می‌جنگد و هم جای آن‌ها را از بین می‌برد.
  • فولیت یا فولات (Folate) برای تولید سلول‌های جدید پوست کارکرد دارد.
  • سایر مواد موجود در توت‌فرنگی باعث از بین رفتن سمومی می‌شود که منجر به تولید جوش می‌شوند و به جوان شدن آن می‌انجامند.

ماسک صورت خانگی برای پوست چرب

  • مواد مورد نیاز: دو الی سه توت‌فرنگی له شده. یک قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه

اگر پوستتان چرب است و دنبال یک ماسک صورت خانگی می‌گردید که چربی پوستتان را کنترل کند، از ماسک صورت توت‌فرنگی و لیمو استفاده کنید. ترکیب این دو ماده خوراکی، به پاک‌سازی عمیق پوست و از بین بردن سبیوم و چربی اضافه پوست منجر می‌شود. برای درست کردن این ماسک دو الی سه عدد توت‌فرنگی را داخل کاسه‌ای له کرده و با یک قاشق چای‌خوری لیموی تازه ترکیب کنید. این مخلوط را روی پوست صورتتان که از قبل آن را شسته‌اید و تمیز کرده‌اید قرار دهید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند. بعد از این مدت ابتدا پوستتان را به خوبی با آب ولرم بشویید و سپس همین کار را با آب سرد انجام دهید تا منافذ پوستتان بسته شود.

ماسک صورت خانگی مرطوب‌کننده

  • مواد مورد نیاز: دو الی سه توت‌فرنگی له شده، یک قاشق سوپ‌خوری خامه تازه، یک قاشق غذاخوری عسل
بااین رنگ ها کودکتان را آرام کنید
مشاهده

عسل برای پوست خواص زیادی دارد؛ از جمله قدرت مرطوب‌کنندگی بالا و لایه‌برداری ملایم. ضمن اینکه می‌تواند کدر بودن پوست را کم کند و جای جوش‌ها را کم‌رنگ. توت‌فرنگی‌های له شده را با خامه و عسل به خوبی ترکیب کنید و روی پوست صورت بزنید. زمان ثابتی برای این ماسک صورت خانگی وجود ندارد و می‌توانید تا هنگام خشک شدن آن صبر کنید و اگر عجله دارید بعد از 10 الی 15 دقیقه صورتتان را خوب بشویید.

ماسک صورت خانگی لایه بردار

  • مواد مورد نیاز: دو یا سه عدد توت‌فرنگی له شده، یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی

توت‌فرنگی‌ها را طوری له کنید که به حالت خمیر مانند دربیایند. بعد آن‌ها را داخل کاسه‌ای با عسل ترکیب کنید. عسل را ذره‌ذره اضافه کنید تا کل ترکیب شکل یک خمیر نه چندان سفت را به خودش بگیرد. این ترکیب را به صورت دایره‌ای و برای حدود دو دقیقه روی پوست صورتتان ماساژ دهید. سپس بگذارید برای مدت یک ربع باقی بماند و بعد با ولرم بشویید. اگر می‌خواهید منافذ پوستتان بسته شود، بعد از شستن این ماسک صورت خانگی با آب ولرم، صورتتان را با آب سرد هم بشویید.