اگر از طرفداران استفاده از مواد طبیعی به جای جایگزین‌های شیمیایی هستید، استفاده از ماسک مو خانگی را به شما توصیه می‌کنیم. در این مقاله چهار ماسک مو را به شما معرفی می‌کنیم که هر یک برای رفع تعدادی از مشکلات مو مناسب هستند. در تمام این ماسک‌ها ماست به کار رفته است. بسته به دسترسی‌تان به سایر مواد، می‌توانید سراغ هر یک از این ماسک‌ها بروید.

ماسک مو خانگی با ماست و لیمو

یکی از امتیازهای ماست برای مو، مبارزه با پوسته یا شوره سر است. برای تهیه این ماسک مو خانگی لازم است نصف فنجان ماست را با یک قاشق سوپ‌خوری عسل و دو قاشق سوپ‌خوری آب‌لیموی تازه ترکیب کنید. این مواد را هم بزنید تا به شکل یک خمیر نرم دربیایند. سپس ماسک را روی موهایتان بگذارید و بعد با یک کلاه رنگ مو سرتان را بپوشانید. بگذارید این ماسک به مدت نیم ساعت روی سرتان باقی بماند و سپس با شامپوی ملایم آن را بشویید. ماست و آب‌لیمو ضد شوره عمل می‌کنند و عسل به عنوان یک ماده مغذی، موها را تغذیه می‌کند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک موی خانگی برای موهای آسیب دیده

برای تهیه یک ماسک مو خانگی با خاصیت آب‌رسانی قوی، یکی از بهترین منابع آووکادو است. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی است که باعث می‌شوند مو به خوبی تغذیه شود. اسید آمینه و پتاسیم موجود در این میوه به آب‌رسانی مو کمک می‌کند و باعث ترمیم آسیب‌دیدگی‌های آن خواهد شد. برای تهیه این ماسک، نصف آووکادوی رسیده را با نصف فنجان ماست و نصف فنجان شیر نارگیل ترکیب کنید. شیر نارگیل خاصیت نرم‌کنندگی دارد و خارش پوست کف سر را بهبود می‌بخشد. تمام مواد مورد نیاز این ماسک را داخل مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که به شکل یک خمیر نرم دربیاید، مخلوطشان کنید. بعد از شامپو کردن و شستن موهایتان در حمام، این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی سرتان بگذارید و سپس با آب ولرم رو به خنک بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید سه بار در هفته سراغ این ماسک بروید.

ماسک موی تقویت‌کننده

موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است. این میوه باعث تقویت ساقه موها و بهبود وضعیت ارتجاعی آن‌ها می‌شود. موز برای بهبود موخوره و خرد شدن موها هم مناسب است. برای تهیه این ماسک مو خانگی  به دو موز فوق‌العاده رسیده، یک فنجان ماست، یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون طبیعی و یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل اصل نیاز دارید. تمام این مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و تا به دست آمدن مخلوط نرم، دستگاه را خاموش نکنید. این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی موهایتان بگذارید و سپس با شامپوی ملایم بشویید. با دو بار استفاده از این ماسک در هفته، می‌توانید وزی موها را هم کمتر کنید.

ماست و تخم مرغ برای موهای خشک

تخم مرغ سرشار از پروتئین و برای داشتن موهای سالم مناسب است. اگر دنبال ماده تغذیه‌کننده مو می‌گردید که آسیب‌های آن را هم از بین ببرد، به این صورت از تخم مرغ در این ماسک مو خانگی استفاده کنید: یک زرده تخم مرغ را با شش قاشق سوپ‌خوری ماست ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس آن را به مدت 30 دقیقه روی موهایتان بگذارید. اگر بوی تخم مرغ اذیتتان می‌کند، چند قطره روغن معطر یا اسانس در آن بریزید. این ماسک را با شامپوی ملایم و نرم‌کننده از موهایتان بشویید. سه بار استفاده در هفته از این ماسک، به گرفتن نتایج بهتر کمک می‌کند.

چگونه از موخوره جلوگیری کنیم؟
مشاهده