دانستن طرز تهیه ماسک خانگی روشن‌کننده پوست به ویژه برای دوران بعد از بارداری که ممکن است پوست بر اثر تغییرات هورمونی کدر به نظر برسد، لازم است. در این مقاله روش تهیه پنج ماسک خانگی را به شما یاد می‌دهیم که به عنوان روشن‌کننده طبیعی عمل می‌کنند. یکی از دستورها هم مخصوص مامان‌هایی است که توی کیف فرزندشان هنوز شیر خشک پیدا می‌شود!

1. ماسک خانگی روشن‌کننده پوست با آرد نخودچی و گوجه

آرد نخودچی یکی از بهترین مواد خوراکی است که برای مراقبت از پوست به کار می‌رود. این آرد به عنوان یک لایه‌بردار بسیار خوب شناخته می‌شود که پوست را پاک‌سازی کرده و سلامت آن را بالا می‌برد. آرد نخودچی برطرف کننده لکه‌ها و نقاط تیره روی پوست هم هست.
گوجه‌فرنگی هم شامل مواد روشن‌کننده طبیعی است که تناژ پوست را از تیرگی درمی‌آورد و در عین حال حاوی مقداری ضد آفتاب طبیعی هم هست.
برای درست کردن این ماسک خانگی به دو قاشق سوپ‌خوری آرد نخودچی و همین مقدار عصاره گوجه‌فرنگی نیاز دارید. این مواد را تا به دست آمدن یک خمیر ضخیم هم بزنید. سپس ماسک به دست آمده را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد با آب سرد بشویید. این ماسک برای تمام انواع پوست‌ها مناسب است و اگر دو بار در هفته از آن استفاده کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید.

2. ماسک خیار و لیمو

خیار به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی شن تاخته می‌شود و به روشن کردن پوست هم کمک زیادی می‌کند. آب‌لیمو هم سفیده کننده‌های طبیعی دارد که در از بین بردنیرگی‌ها و تازه کردن پوست صورت مؤثر است. برای درست کردن این ماسک یک قاشق سوپ‌خوری عصاره خیار را با همین میزان آب‌لیمو مخلوط کنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. سپس با آب سرد بشویید. این ماسک خانگی روشن ‌کننده پوست می‌تواند منافذ پوست را کوچک کند؛ به شرطی که هفته‌ای دو بار از آن استفاده کنید.

دکوراسیون منزل مورد علاقه مردادماهی ها را بشناسید
مشاهده

3. معجزه لیمو برای پوست

یکی از بهترین انواع ماسک خانگی روشن کننده پوست، ماسک لیمو و عسل است. برای تهیه این ماسک دو قاشق سوپ‌خوری عسل و یک قاشق سوپ‌خوری آب‌لیمو را با هم به خوبی ترکیب کنید و روی صورتتان به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. بعد بگذارید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. لیمو حاوی اسید سیتریک و مواد روشن‌کننده‌ای است که به از بین بردن کدری‌های پوست کمک می‌کند. عسل هم پوست را تغذیه می‌کند و مرطوب نگه می‌دارد. این ماسک به خصوص برای پوست‌های مختلط و چرب مناسب است و نمی‌گذارد پوست از شدت چربی برق بیفتد.

4. ماسک شیر و آرد

یکی از دستورهای قدیمی تهیه ماسک خانگی روشن ‌کننده پوست، ماسک آرد نخودچی و شیر است. برای درست کردن این مخلوط به دو قاشق سوپ‌خوری آرد نخودچی، یک قاشق سوپ‌خوری شیر و یک قاشق سوپ‌خوری آب‌لیمو نیاز دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید و به مدت یک ربع روی پوستتان قرار دهید. شیر حاوی اسید لاکتیک است و به مرور زمان به پاکسازی و روشن کردن پوست کمک می‌کند. استفاده از این ماسک تنها یک بار در هفته توصیه می‌شود.

5. شیر خشک در خدمت مادران

شیر خشک حاوی موادی است که مرطوب‌کننده و روشن‌کننده پوست هستند. اسید لاکتیک موجود در این ماده خوراکی باعث تمیز کردن عمیق پوست می‌شود و عملیات لایه‌برداری را به بهترین شکل انجام می‌دهد. ماده دیگری که در این ماسک به کار می‌رود عسل است که علاوه بر آب‌رسانی به‌عنوان یک ماده مؤثردر  ماسک خانگی روشن‌ کننده پوست به کار می‌رود. یک قاشق سوپ‌خوری شیر خشک را با همین مقدار عسل و تنها چند قطره آب‌لیمو مخلوط کنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورتتان قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید. از این ماسک یک بار در هفته کمک بگیرید.

مدهای آرایشی و زیبایی 2018
مشاهده