رویترز: اپل در صدد خرید ماهواره‌ مخابراتی ساخت بوئینگ است

کمپانی بوئینگ علاوه بر اینکه در زمینه‌ی ساخت انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی فعالیت می‌کند، در حوزه‌ی ساخت ماهواره‌های ارتباطی و برنامه‌های فضایی نیز دستی بر آتش دارد. شنیده‌ها حاکی است که اپل به‌همراه شماری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری درصدد خرید ماهواره‌ی ارتباطی توسعه یافته توسط این کمپانی هستند.

به گزارش رویترز، اپل در نظر دارد تا قراردادی را با بوئینگ به منظور خرید ماهواره‌ی ارتباطی توسعه یافته توسط این کمپانی به امضا برساند. رویترز سایر کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری نظیر گوگل، فیس‌بوک و شماری از کمپانی‌های دیگر را نیز در لیست احتمالی خریداران این ماهواره قرار داده و به این نکته اشاره کرده که مذاکرات برای خرید این ماهواره هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار داد. بوئینگ حضور یا عدم حضور هیچ یک از کمپانی‌های مورد نظر را در مذاکرات تایید نکرده است.

جیم سیمپسون، قائم مقام بخش شبکه و سیستم‌های فضایی بوئینگ در گفتگو با رویترز اعلام کرده که شماری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در پی گسترش دامنه‌ی اینترنت در سراسر جهان هستند تا از این‌رو بتوانند به رشد خود ادامه دهند. وی در این خصوص گفت:

ایجاد بستری برای اینترنت نیازمند توان عملیاتی بالایی است، از این‌رو ما به دنبال در دسترس قرار دادن بستری پتابایتی هستیم.

هنوز جزئیاتی از مسائلی که این توافق می‌تواند آن‌ها را شامل شود، منتشر نشده است. بوئینگ امیدوار است بتواند این موضوع را تا پایان سال جاری به پایان برده و به توافق نهایی دست یابد. اما اپل چرا در پی خرید این ماهواره‌ی ارتباطی است؟ آیا این خرید ارتباطی با توسعه‌ی خودروهای هوشمند دارد؟ آیا اپل درصدد بهبود وضعیت سرویس نقشه‌های خود است؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

ایلان ماسک وقوع جنگ جهانی سوم را تنها مانع برای رسیدن به مریخ می‌داند
مشاهده