به لطف نور تند آفتاب و هوای گرم و آلوده، تابستان می‌تواند پوست ما را تیره کند، به خارش بیندازد یا باعث چرب شدن آن شود. در عین حال در این فصل زیاد عرق می‌کنیم و معمولا هم یادمان می‌رود به اندازه کافی آب بخوریم؛ به همین دلیل هم تابستان برای پوست فصلی آسیب رسان به شمار می‌رود. چاره کم کردن تاثیر این آسیب‌‌ها بعد از نوشیدن آب کافی و استفاده از بهترین ضد آفتاب، رسیدگی به پوست از طریق ماسک‌های خانگی تابستانه است؛ ماسک‌هایی که نسبت به کرم‌های موجود در داروخانه‌ها هزینه بسیار کمتری دارند و تاثیرشان عالی است. با شش ماسک صورت خانگی تابستانه آشنا شوید.

1. ماسک صورت خانگی نعنا و زردچوبه

حتی فکر کردن به نعنا هم به آدم احساس خنکی می‌دهد؛ چه رسد به اینکه ماسک صورت خانگی شما حاوی نعنا باشد. یک مشت برگ نعنا را آسیاب کنید و سپس مقدار کمی پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. بسته به ترجیح پوستتان، چند قطره آب خنک یا ولرم را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری بگیرد. این ماسک را به مدت 10 دقیقه الی یک ربع ساعت روی صورتتان بگذارید و سپس بشویید.

2. ماسک خیار و شکر

یک خیار تازه را پوست بگیرید و سپس بکوبید. بعد مقدار کمی شکر به آن اضافه کنید. این ترکیب را داخل یخچال بگذارید تا برای مدت زمانی بماند. وقتی خنک شد، آن را به پوست صورتتان بزنید. این ماسک صورت خانگی بلافاصله باعث برق افتادن پوست و شفافیت پوست می‌شود و به دلیل وجود خیار در آن باعث آبرسانی قوی هم خواهد شد.

3. ماسک تخم مرغ و لیمو

یکی از ماسک‌های مناسب برای پوست‌های چرب در روزهای تابستان، ماسک لیمو و عسل است. برای درست کردن این ماسک صورت خانگی مقدار مساوی آب لیموی تازه و عسل را با هم ترکیب کنید؛ بهترین مقدار یک قاشق سوپ خوری از هر کدام است. بعد این ترکیب را با سفیده تخم مرغ خوب هم بزنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بگذارید. سپس پوستتان را بشویید.

4. ماسک کشک و آرد نخود

ماسک صورت خانگی کشک و آرد نخود به خصوص برای افرادی مناسب است که دوست ندارند پوستشان برنزه شود یا می‌خواهند رد تیرگی ناشی از برنزه شدن را از بین ببرند. کشک و آرد نخود هر دو برای سفید کردن تیرگی‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی مناسب هستند. مقدار مساوی از هر دوی این مواد را با هم ترکیب کنید و روی هر قسمتی از بدن بگذارید که می‌خواهید اثر آفتاب‌سوختگی آن را از بین ببرید. بگذارید این ماسک خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

کانتورینگ مناسب فرم صورت خود را یاد بگیرید
مشاهده

5. ماسک گوجه فرنگی برای پوست چرب

اگر پوست صورتتان در عین برنزگی، چرب هم هست؛ ماسک صورت خانگی گوجه فرنگی را امتحان کنید. برای درست کردن این ماسک گوجه فرنگی پوست کنده را له کنید و یک قطره عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. هر وقت خواستید آثار برنزگی را از پوستتان پاک کنید، این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب خنک بشویید.

6. ماسک شیر و عسل

برای آبرسانی و نرم کردن پوست صورت در هوای گرم تابستان، شیر را با چند قطره عسل طبیعی ترکیب کنید و روی پوستتان بمالید. بگذارید به مدت 10 الی 15 دقیقه بماند و سپس بشویید. این ماسک رطوبت از دست رفته پوست را به آن برمی‌گرداند.