با همکاری نیسان و ناسا، خودروها در سیارات دیگر بدون راننده خواهند بود

موج استفاده از خودروهای هوشمند به کره‌ی زمین محدود نشده و به لطف ناسا، سایر سیارات نیز از وجود این خودرو‌ها بهره خواهند برد. ناسا با کمپانی ژاپنی نیسان همکاری می‌کند تا خودروهای مورد استفاده در سیارات دیگر را هوشمند کند.

نیسان همکاری خود را با ناسا به منظور تولید خودروهای هوشمند بدون راننده آغاز کرده است. این دو کمپانی امیدوارند تا در سال‌های آتی نتیجه‌ی همکاری دو کمپانی در قالب خودروهای‌هوشمند بدون راننده به خدمت فضانوردانی درآید که به سایر سیارات سفر می‌کنند.

کمپانی ژاپنی نیسان و ناسا همکاری پنج ساله‌ی خود را در حوزه‌ی طراحی و تولید خودروهای هوشمند بدون راننده، رسما روز پنجشنبه اعلام کردند. این خودروها در مرکز تحقیقاتی Ames ناسا که در نزدیکی مرکز تحقیقاتی نیسان در دره‌ی سیلیکون واقع شده، توسعه خواهند یافت.

مارتین سیرهوس، مدیر مرکز تحقیقاتی نیسان در دره‌ی سیلیکون در این خصوص گفت:

این همکاری نتیجه‌ی تلاش‌های متخصصان کارآزموده آزمایشگاه روباتیک Ames ناسا را با متخصصان خودروسازی نشان خواهد داد.

سیرهوس خود سابقه‌ی فعالیت به‌عنوان یکی از متخصصان ناسا را در کارنامه دارد. ناسا اعلام کرده که در پی استفاده از یکی از فناوری‌های خودروهای هوشمند بدون راننده است که توسط نیسان توسعه یافته است.

پت واردن، مدیر مرکز تحقیقاتی Ames‌ ناسا در این خصوص می‌گوید:

در حال حاضر ما از یک کاوشگر روی کره‌ی مریخ استفاده می‌کنیم که چندان هوشمند نیست. با عمیق‌تر شدن اکتشافات فضایی و ورود به مکان‌هایی که خطرات بالایی را به‌دلیل عدم شناخت از محیط به‌همراه دارد، نیاز به استفاده از راهکارهای هوشمند در وسایل نقلیه‌ی ارسالی بیش از پیش احساس می‌شود.

موشک روسی سایوز دو ماهواره‌ی اروپایی را از گویان فرانسه به مدار زمین برد
مشاهده