اسکراب بدن خانگی با شکر یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای داشتن پوست جذاب و زیباست؛ امتیاز این اسکراب‌ها این است که در ترکیب آن‌ها هیچ‌گونه مواد شیمیایی به کار نرفته است و هم برای پوست خوب هستند و هم برای حفظ طبیعت از آلودگی‌های شیمیایی. اگر دوست دارید شش روش برای درست کردن اسکراب بدن خانگی با شکر یاد بگیرید و به پوستتان برسید؛ این مقاله به کارتان می‌آید.

1. اسکراب بدن خانگی با موز و شکر

احتمالا این اواخر شما هم شنیده‌اید که موزهای رسیده و قهوه‌ای رنگ خواص زیادی دارند و نباید دور ریخته شوند. یکی از این خاصیت‌ها مناسب بودنشان برای درست کردن اسکراب بدن خانگی است. کافی است یک موز رسیده و قهوه‌ای را با سه قاشق سوپ‌خوری شکر دانه درشت ترکیب کنید و از عصاره وانیل یا روغن هر ماده دیگری که عطر آن را دوست دارید به این ترکیب اضافه کنید. البته این گزینه اختیاری است و صرفا برای این است که بدنتان بوی خوشی بگیرد؛ وگرنه این مخلوط بدون رایحه خوش هم لایه‌برداری‌اش را انجام می‌دهد.
یک چنگال بردارید، موزها را له کنید؛ آنقدر که نتیجه یک لایه نسبتا ضخیم باشد و حالت آبکی و نازک پیدا نکند. سپس آن را با شکر ترکیب کنید، هم بزنید و در حمام روی پوست بدنتان ماساژ دهید. اگر می‌خواهید روی پوست صورتتان هم اسکراب بگذارید، تنها از موز استفاده کنید و سراغ شکر نروید.

2. اسکراب شکر و روغن

نصف پیمانه شکر دانه درشت قهوه‌ای یا سفید را که ترجیحا ارگانیک است با نصف پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل و اسانس مورد علاقه‌تان ترکیب کنید و داخل شیشه‌ای بریزید که هوا به راحتی به آن راه پیدا نمی‌کند. استفاده از تنها یک قاشق سوپ‌خوری از ایناسکراب بدن خانگی برای هر بار حمام رفتن کافی است. از باقی‌مانده این اسکراب را داخل یخچال نگهداری کنید.

3. ماسک لیمو و شکر

یکی از بهترین‌های اسکراب بدن خانگی که به خصوص برای دست‌ها مناسب است؛ اسکراب شکر و لیمو است. برای درست کردن این اسکراب یک فنجان شکر سفید را با نصف فنجان روغن زیتون، نصف قاشق سوپ خوری روغن ویتامین ای و 15 الی 20 قطره لیمو یا اسانس پرتقال ترکیب کنید و روی دست‌ها بگذارید. سپس دست‌هایتان را با آب ولرم بشویید.

4. اسکراب جو دوسر و شکر قهوه ای

یک چهارم فنجان روغن زیتون، نصف فنجان شکر قهوه‌ای و نصف فنجان جو دو سر پودر شده را با هم ترکیب کنید و داخل یک شیشه مناسب بریزید که هوا به آن راه نداشته باشد. هفته‌ای یک الی دو بار این اسکراب بدن خانگی را روی پوست مرطوب بگذارید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است؛ اگر پوستتان معمولی است می‌توانید به جای جو دو سر از قهوه استفاده کنید.

5. ماسک گوجه و شکر

برای درست کردن این اسکراب بدن خانگی به یک گوجه و یک قاشق سوپ خوری شکر قهوه‌ای نیاز دارید. گوجه فرنگی را له و شکر را به آن اضافه کنید. این اسکراب را روی بدنتان بزنید و به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. آنتی اکسیدان موجود در گوجه و ترکیب آن با شکر باعث لایه‌برداری عمیق می‌شود.

فوت و فن آرایش صورت را یاد بگیرید
مشاهده