سفر انسان به مریخ جدی می‌شود؛ اولین پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای Orion ناسا

دیشب اولین پرواز آزمایشی کپسول فضایی Orion ناسا با موفقیت توانست از پایگاه نیروی هوایی Canaveral فلوریدا به فضا پرتاب شود. این سفینه ۲ دور به گرد زمین چرخید و چهار ساعت بعد در حوالی بیجای ایالت کالیفرنیا به زمین بازگشت.

چهار ساعت پرواز آزمایشی Orion بدون سرنشین انجام شد، بنابراین سیستم ایمنی برای فضانوردان مورد آزمایش قرار گرفت تا در پروازهای بعدی جان سرنشینان را از هر گونه خطر محافظت کند. این پرتاب قرار بود دو روز پیش اتفاق بیفتد، اما به سبب برخی تاخیر‌ها دیشب بالاخره این فضاپیما به فضا پرتاب شد تا با دومین چرخش خود به دور زمین، به ارتفاق ۳۶۰۰ مایلی سطح زمین برسد‌ (۱۵ برابر ارتفاع ایستگاه فضایی بین المللی). Orion با سرعت ۲۰/۰۰۰ مایل در ساعت دوباره به اتمسفر وارد شد و  سپر حرارتی این فضاپیما در زمان ورود به اتمسفر زمین حرارتی به اندازه ۴۰۰۰ درجه فارنهایت را تجربه کرد.

orion-5

فضاپیمای Orion قدمی از طرف سازمان فضایی آمریکا برای بردن انسان به کره مریخ است. ناسا برای ساخت موشک و کپسول آن حدود ۱۹ تا ۲۱ میلیارد دلار خرج کرده است.

بسیاری Orion را شبیه به آپولو می‌دانند و معتقدند فضاپیماهای ناسا در نهایت موفق به بردن انسان‌ها به کره مریخ می‌شوند. در هر حال طراحی این فضاپیما بزرگ‌تر شده و نسبت به ۴۰ سال پیش و دوره آپولو پیشرفت بسیاری داشته است. در صورت موفق آمیز بودن تمام پرواز‌های آزمایشی در چند سال آینده پرواز‌ انسان‌ها به ماه و با کمی شانس بیشتر، به مریخ، آسان‌تر خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درباره Orion می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

آیا ما آمادگی مواجهه با اصابت یک سیارک به زمین را داریم؟
مشاهده