گوگل‌مپس میزبان تصاویری از ماه، مریخ و مناظر زیرآب سواحل کانکون شده است

سرویس گوگل‌مپس در حال گسترش دامنه‌ی خود به مرز‌های فرازمینی و زیرزمینی است. اخیراً تصاویر و نقشه‌‌هایی را از کره‌ی ماه و سیاره‌ی مریخ به سرویس گوگل مپس اضافه شده است. اما این همه‌ی ماجرا نبوده و شاهد اضافه شدن تصاویری از زیرآب‌های سواحل کانکون مکزیک هستیم که یکی از معروف‌ترین مراکز توزیستی در آمریکای مرکزی و جهان است.

 به‌مناسبت دومین سال حضور کاوشگر کنجکاوی در سطح سیاره‌ی مریخ، گوگل امکان گشت‌وگذار در سطح ماه و مریخ را برای کاربران از پشت گجت‌هایشان امکان ‌پذیر ساخته است. غول جستجو با امکان مشاهده‌ی تصاویری از سطح کره‌ی ماه و سیاره‌ی مریخ، جزئیاتی را از این دو کره در اختیار کابران قرار داده است، هرچند نمی‌توان جزئیات و اطلاعات موجود در این تصاویر را با داده‌های موجود در مورد کره‌ی زمین در این سرویس قابل مقایسه دانست.

تصاویر و اطلاعات نمایش داده شده توسط کاوشگر کنجکاوی ثبت شده و مشاهده‌ی این تصاویر بسیار شگفت‌انگیز است. برای مشاهده‌ی تصاویر این سیارات کافی است وارد اپ نقشه گوگل شده و با کوچک‌نمایی تصویری از کره‌ی زمین را مشاهده کنید، سپس با انتخاب مریخ یا ماه می‌توان این دو کره را با جزیئات کنکاش کرد.

اما همانطور که گفتیم تصاویری نیز از زیرآب سواحل کانکون مکزیک در گوگل‌مپس اضافه شده است. موزه‌ی زیر آب کانکون بخشی از سواحل این منطقه است که در آن مجسمه‌هایی در زیرآب واقع شده تا تجربه‌ی جدیدی از گشت‌وگذار در موزه را برای بازدیدکنندگان رقم بزند. تصاویر موجود توسط پروژه‌ی تحقیقاتی کالتین ثبت شده و در نقشه گوگل قرار داده شده است.

چه‌ کسی سیاره مریخ را کشف کرده است
مشاهده

این مجسمه‌ها در قالب پروژه‌ی Jason deCaires Taylor در سال 2009 ساخته شده است. در ادامه تصویر دیگری از این پروژه را ملاحظه می‌کنید که در اکوادور به ثبت رسیده است.

تصویر آخری نیز مربوط به یادبود ناو USS Mohawk است که توسط David Ulloa تصویربرداری شده است. این عکاس وعده‌ی تصاویر بیشتری را در آینده از کشتی‌‌هایی که در زیر آب لنگر انداخته‌اند داده است.

به‌نظر می‌رسد در سال‌های پیش‌رو می‌توان با استفاده از گوگل‌مپس از پشت گجت‌ به انجام سفرهای مجازی نه‌تنها در کره‌ی زمین، بلکه در کرات دیگر نیز پرداخت.