فایرفلای با طراحی موشک با سوخت گاز متان، درصدد کاهش هزینه‌های مسافرت‌های فضایی است

با پیشرفت دانش بشری و همچنین جاری شدن سرمایه‌ها به‌سمت توسعه‌ی موشک‌ها و تحهیزات مورد نیاز برای انجام سفرهای فضایی تجاری، شمار کمپانی‌های فعال در این زمینه نیز افزایش می‌یابند. FireFly Space Systems یکی از این کمپانی‌ها است که موشکی را با ساختار جدید طراحی کرده است.

 FireFly Space Systems که یک کمپانی نسبتاً تازه تاسیس است با استخدام کارکنان پیشین SpaceX و Virgin Galactic در پی ارائه‌ی راهکارهای جدید به‌منظور تسهیل و کاهش هزینه‌های مسافرت‌های فضایی است. این کمپانی اخیراً از اولین موشک فضایی خود با نام Alpha پرده برداشته است که براساس ادعای انجام شده توسط این کمپانی، دارای ساختار متفاوتی در مقایسه با سایر موشک‌های موجود است. اطلاعات منتشر شده حکایت از استفاده از یک ساختار آئرودینامیک‌تر در خروجی موتور دارد که ماحصل آن مصرف بهینه‌تر سوخت در مقایسه با نمونه‌های پیشین است که خروجی موتور در آن‌ها به شکل قیف بود. عمده‌ترین تفاوت این موتور، استفاده از گاز متان به‌عنوان سوختِ جایگزین هلیوم است. استفاده از این گاز منجر به کاهش وزن سوخت در حالت فشرده و همچنین سهولت طراحی موتور شده است. همچنین متان یکی از ارزان‌ترین گازهای موجود است. همانطور که می‌دانید هم اکنون گاز متان در خانه‌های بسیاری از ما ایرانی‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین منبع سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس گزارش منتشر شده در NewScientist هدف از توسعه‌ی این راکت‌ها، ایجاد راهکار ارزان‌تری به‌منظور انتقال ماهواره‌های ارزان قیمت به جو زمین است.

براساس اطلاعات منتشر شده، پرواز این راکت‌ها به جو زمین و قراردادن ماهواره در مدار هزینه‌ای ۸ تا ۹ میلیون‌ دلاری را برای این کمپانی دربرخواهد داشت.

تسلا بزرگ‌ ترین باتری دنیا را ۱۰۰ روزه در استرالیا ساخت
مشاهده