تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی تانگوی گوگل راهی فضا می‌شوند

گوگل پیش از این نیز سابقه‌ی ارسال برخی از ابزار‌های خود به فضا را دارد که می‌توان در این بین به نکسوس S و نکسوس One این کمپانی اشاره کرد. حال این سرنوشت در انتظار پروژه ی تانگو است تا راهی فضا شود.

پروژه‌ی تانگو حول تولید تلفن‌های‌هوشمند با رابط‌کاربری 3D یا سه‌بعدی است که با استفاده از این قابلیت تلفن‌هوشمند قادر به شناسایی اشیائی است که در اطراف آن قرار دارد.

به‌نظر می‌رسد تلفن‌هوشمند مبتنی بر فناوری‌های پروژه‌ی تانگو در آینده نقش مهمی در پروژه‌های ناسا ایفا خواهند کرد. ناسا پروژه‌ای را با عنوان SPHERES در دست دارد که هدف از آن تولید ماهواره‌هایی برای استفاده در کاربردهای مختلف است. این پروژه متشکل از سه ماهواره یا به بیان بهتر روبات با قطر 20 سانتی‌متری است که هم‌اکنون در فاز آزمایش قرار دارد. براساس گزارش منتشر شده در رویترز ماهواره‌های مورد استفاده در پروژه‌ی SPHERES قادرند تا روزی تمامی وظایف کنونی فضانوردان را در داخل ایستگاه فضایی و همچنبن در خارج از آن بر عهده بگیرند.

براساس گزارش‌های منتشر شده ناسا 20 تیرماه با همکاری گوگل تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی تانگو را برای استفاده به‌عنوان مغز متفکر سه روبات کوچک با قطر ۲۰ سانتی‌متری روانه‌ی فضا خواهد کرد که تمام امور آن توسط تلفن‌هوشمند پروژه‌ی تانگو مدیریت خواهد شد.

TangoInt

کریس پروِنچر، مدیر پروژه‌ی SPHERES در گفتگویی با رویترز اعلام کرده که این تیم درصدد اضافه کردن پردازنده‌هایی با قدرت بیشتر، دوربین و شماری از سنسورها به‌عنوان مغز متفکر این روبات‌ها داشته که از این‌رو با مشاهده‌ی این تلفن‌های‌هوشمند به این نتیجه رسیده‌اند که هر آنچه که تیم SPHERES به‌دنبال آن است، در این محصول وجود دارد.

سرعت دقیق انبساط کیهان هنوز هم مبهم است
مشاهده