نمونه‌ی مفهومی از فضاپیمای ناسا دارای قابلیت حرکت با سرعتی بیش از نور است

هارولد وایت، فردی است که در نظر دارد تا رویاهای انسان را که با توجه به دانش کنونی بشر غیرممکن است، به واقعیت پیوند دهد. وی به‌همراه تیم خود در آژانس فضایی ایالات متحده‌ی آمریکا در حال طراحی و توسعه‌ی یک فضاپیما است تا روزی رنگ واقعیت به آرزوهای انسانی داده و با استفاده از این فضاپیما بتوان با سرعتی برابر یا بیشتر از نور در آسمان سیر کرد.

هارولد وایت برای جان بخشیدن به تصورات خود و در میان گذاشتن ایده‌های خود با سایرین، با کمک مارک رَدیماکِر آنچه را که در ذهن داشته در قالب نمونه‌های مفهومی در قاب تصویر نمایان ساخته است.

تصاویر منتشر شده از این فضاپیما، نمایی واقع‌گرایانه‌تر از چیزی است که شاید روزی این آژانس فضایی برای مسافرت به فضا و انتقال نفرات و تجهیزات از آن بهره ببرد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت io9 که مصاحبه‌ای را با طراح این فضاپیما ترتیب داده است، نسخه‌ی بروزشده‌ی این فضاپیما با همکاری وایت توسعه داده شده است تا با تلفیق هنر و محاسبات ریاضی وایت، نمایی از یک فضاپیمای نزدیک به واقعیت ایجاد شود.

وایت در جریان کنفرانس SpaceVision 2013 با ادبیات و بکارگیری لغات خاصی از فضاپیمای خود سخن به میان آورد، بطوریکه این نمونه‌ی مفهومی را با نام حباب نوری مورد خطاب قرار داد.

براساس اطلاعاتی که توسط وایت به آن اشاره شده است، نسخه‌ی دوم از این فضاپیما دارای نقاط خالی کمتری در مقایسه با نسل اول است که این فضاپیما را بسیار بهنیه‌تر می‌سازد. تیم طراح و توسعه‌ی دهنده‌ی این فضاپیما همچنان برای بهینه‌سازی و تکمیل این پروژه در حال کار هستند. یقیناً تا رسیدن به هدف این پروژه‌ی برای حرکت با سرعتی بیش از سرعت نور فاصله‌ی زیادی داریم.

تماشا کنید: ناسا برای اولین بار اقدام به کاشت گل در ایستگاه بین المللی فضایی می کند
مشاهده