این هفته شاهد زیباترین بارش‌ شهاب‌سنگ‌ها باشید

هرچه که دانش بشر در این سال‌ها اضافه گردیده، بیشتر از قبل قدرت یگانه پروردگار مهربان عالم و ناتوانی دانش بشر از کشف نادانسته‌هایش پدیدار گشته است. در این میان پدیده‌های شگفت‌انگیزی در جلوی چشمان انسان‌ در سیاهی فضا رخ می‌دهد که تماشای آن‌ها خاطرات جالبی برای بشر رقم می‌زند. بارش شهاب‌های آسمانی از زیباترین پدیده‌هایی است که می‌توان بدون ابزارهای خاص نجومی تماشا کرد. به گفته ناسا از شنبه شب تا دوشنبه شب زیباترین بارش شهاب‌سنگ‌ها در سال ۲۰۱۲ رخ می‌دهد.

از امشب شما می‌توانید از آنچه که ناسا آن را بهترین بارش شهاب‌سنگ‌های سال نامیده، لذت ببرید. علاوه بر شهاب سنگ‌ها تعدادی از سیارات زیبای منظومه شمسی نیز قابل رؤیت خواهند بود. این سقوط‌های پیاپی و زیبا از امشب شروع شده و تا دوشنبه شب ادامه خواهد داشت تا شما شاهد یکی از زیباترین صحنه‌های منظومه شمسی بر روی کره آبی باشید. همچنین درخشان‌ترین سیارات منظومه شمسی، مشتری و زهره نیز در این میان صحنه‌های بدیعی از قدرت یکتای جهان را به نمایش می‌گذارند.

ناسا می‌گوید بهترین زمان برای تماشای این صحنه طبیعی، بعد از ساعت 22 این سه شب می‌باشد که بدین منظور بهتر است این مشاهده در مکان‌هایی به دور از چراغ‌های شهری انجام گیرد. از دید ناسا، تماشای بارش شهاب سنگ‌ها در روستاهای دست نخورده و حاشیه شهرها باعث می‌شود که بتوانید شهاب‌های بیشتری (تقریبا سه برابر) را نظاره کنید. با اینکه در این شب‌ها فرصت خوبی برای تماشای این اجرام زیبا فراهم شده است، ناسا برای شمارش و تخمین میزان بارش این شهاب‌سنگ‌ها نیز برنامه دارد.

باید‌ها و نبایدها در طول موج‌های گرما
مشاهده

برنامه جدید شمارنده شهاب سنگ‌ها برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تعداد شهاب سنگ‌های مشاهده شده را شمرده و آن را به آژانس فضایی ناسا گزارش کنید. بدین ترتیب شما هم در این کار علمی سهم خواهید داشت.