ناسا تصاویر بی‌نظیری از شراره خورشیدی که به سمت زمین در حرکت است، منتشر کرد

ناسا با دقت شراره خورشیدی را که سه شنبه ۱۲ جولای آغاز شده زیر نظر دارد و حالا ویدئو و عکس‌های حیرت‌آوری از این شراره که به سمت زمین حرکت می‌کند را منتشر نموده است.

شرارهٔ خورشیدی از انفجار بزرگ در اتمسفر خورشید بوجود می‌آید و باعث آزاد شدن انرژی در حد شش ضربدر ۱۰ به‌توان ۲۵ ژول می‌شود. (که در حدود یک ششم انرژی خروجی از سطح خورشید در هر دقیقه‌ است.) این پدیده در سایر ستارگان هم دیده می‌شود که به آن‌ها نیز شرارهٔ ستاره‌ای گفته می‌شود. شرارهٔ خورشیدی کلیهٔ لایه‌های سطح خورشید شامل شیدسپهر، تاج خورشیدی و فام‌سپهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث گرم شدن پلاسما تا چندین میلیون درجهٔ کلوین می‌شود. همچنین باعث سرعت یافتن الکترون‌ و پروتون‌ها و یون‌های سنگین تا نزدیکی سرعت نور می‌شود. شراره‌ها انرژی خود را از آزاذسازی انرژی مغناطیسی ذخیره شده در تاج خورشیدی بدست می‌آورند.

جای ترس و نگرانی بابت این خانه تکانی خورشیدی نیست. با وجود آن که این شراره از درجه X1.4 است که آن را به سختی در محدوده «شدید» قرار می‌دهند، اما انتظار می‌رود هیچ آسیبی به تجهیزات الکترونیکی موجود در مدار زمین و یا اینجا روی خود زمین وارد نشود.

با این حال ممکن است امشب نورهای عجیب و غریبی در شمال و جنوب مشاهده کنیم. پس اگر در شمال نیویورک، شیکاگو، سان فرانسیسکو، بارسلون و یا پاریس (تقریبا روی عرض جغرافیایی ۴۰ درجه شمالی) هستید، شاید بد نباشد که به خارج از شهر بروید و آسمان شب را نظاره کنید.

زندگی طولانی مدت در فضا تأثیر باورنکردنی روی ساختار مغز می‌گذارد
مشاهده

اما فعلا نگاهی به این تصاویر حیرت‌آور از ناسا بیندازید که نشان می‌دهند خورشید توانای ما چه روحیه لطیف و معتدلی دارد: