ناسا ۸٫۴۰۰ تصویر از ماموریت آپولو ۱۱ را با رزولوشن بالا در فلیکر منتشر کرد

ناسا مجموعه‌ی تصاویر جدیدی را از ماموریت آپولو ۱۱ یا همان مجموعه ماموریت‌ها برای اعزام انسان به ماه در فلیکر منتشر کرده که زوایای جدیدی از این قدم بزرگ برای تاریخ بشری را نمایش می‌دهد. این مجموعه شامل بیش از ۸٫۴۰۰ تصویر که با رزولوشن ۱٫۸۰۰dpi می‌تواند بسیاری از دوستداران فضا و اخبار مرتبط با تاریخ این حوزه از فناوری را خوشحال کند.

تصاویر مورد نظر با استفاده از دوربین‌های موسوم به Hesselblad ناسا ثبت شده است. این تصاویر با استفاده از فرآیند‌های عکاسی و ویرایش، دیجیتالی شده و در برخی موارد نیز بهبود یافته‌اند، هرچند شماری از آن‌ها در مقایسه با تصاویری که این روزها با دوربین‌های مختلف ثبت می‌شوند، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. کیپ تیگ (Kipp Teague) مدیر پروژه‌ی جمع‌آوری این تصاویر در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در سال ۲۰۰۴ میلادی مرکز فضایی جانسون کار اسکن دوباره‌ی تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های ارسال شده به ماه را آغاز کرد. من به همراه اریک جونز، در طی این پروژه تصاویر را با فرمت TIFF روی دی‌وی‌دی‌هایی جمع آوری کردیم. ما کار ویرایش این تصاویر را آغاز کرده و بهبود این تصاویر را از طریق تغییرات تغییرات در روشنایی و رنگ تصاویر اعمال کرده‌ایم. ضمنا سایز تصاویر نیز تا ۱۰۰۰dpi کاهش یافته تا در صفحات نمایش با رزولوشن بالا در بهترین حالت برای کاربران نمایش داده شود.

با توجه به درخواست بالای کاربران برای تیگ تصمیم گرفته تا با بررسی دوباره تصاویر و انجام ویرایش برای بهبود هر چه بیشتر تصاویر، آن‌ها را از طریق فلیکر در اختیار کاربران قرار دهد.

ماه در این هفته به نزدیک‌ترین فاصله از زمین در ۶۸ سال اخیر می‌رسد
مشاهده

البته باید به این موضوع اشاره کرد که این تمام تصاویر ثبت شده نیست. هرچند این تصاویر شامل ماموریت‌های مختلفی در کل پروژه‌ی آپولو است، اما نمی‌توان تصاویری از ماموریت‌های آپولو ۷، ۸، ۹، ۱۰ یا ۱۳ را در این مجموعه مشاهده کرد.

Nasa 1

Nasa 2

Nasa 3

Nasa 4

Nasa 5

Nasa 6

Nasa 7

نظر شما در این خصوص چیست؟