ناسا جزئیات نقشه‌ راه خود برای ارسال انسان به مریخ را منتشر کرد

سازمان فضایی ایالات متحده‌ی آمریکا گزارشی را با عنوان NASA;s Journey to Mars: Pioneering Next Steps in Space Exploration منتشر کرده و در آن به تشریح جزئیات مربوط با ارسال انسان به مریخ پرداخته است. براساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، ناسا اعزام فضانورد به مریخ را به سه فاز تقسیم کرده است. ناسا تصویری از فناوری‌هایی را که باید به آن‌ها در این سه مرحله دست یافت، ترسیم کرده که با گذر از هر مرحله، رسیدن به سیاره‌ی سرخ نزدیک‌تر از پیش خواهد شد.

ویلیام گرشتنمایر، مدیر کاوش‌های فضایی و عملیات انسانی ناسا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

استراتژی ناسا با برقراری ارتباط بین فعالیت‌های صورت گرفته و اقداماتی که در آینده انجام خواهد شد، اعزام انسان به مریخ و همچنین اقامت طولانی مدت بشر در فضای بیکران را ممکن خواهد کرد.

تحقیقات ناسا در مرحله‌ی اول برنامه‌ی  اعزام انسان به مریخ براساس تحقیقات صورت گرفته روی زمین استوار شده است. ناسا این مرحله را با عنوان Earth Reliant نام نهاده. این سازمان فضایی در حال انجام تحقیقات خود در ایستگاه بین‌المللی فضایی است تا در حالتی که جاذبه در مقایسه با زمین بسیار کمتر است، به تقویت توان جسمانی فضانوردان پرداخته و از این‌ طریق راه‌ را برای ارسال انسان‌ها به اعماق بیکران فضا آماده کند. این مهم از طریق تقویت وضعیت جسمانی فضانوردان و همچنین دست یافتن به فناوری‌هایی خواهد بود که ناسا درصدد دست یافتن به آن‌ها است.

مرحله‌ی دوم تحقیقات فضایی برای رسیدن به مریخ، بر انجام سفرها بین کره‌ی زمین و ماه استوار شده است. در این مرحله که از آن با عنوان Proving Ground یاد می‌شود، ناسا تلاش می‌کند تا قابلیت‌های مورد نیاز خود را برای افزایش توانایی‌های انسان به منظور باقی ماندن طولانی مدت در فضا افزایش دهد.

پایگاه دائمی در ماه چگونه ساخته می‌شود
مشاهده

آخرین مرحله از برنامه‌ی اعزام انسان به مریخ، Earth Independence نام دارد. در این مرحله ناسا تلاش خواهد کرد تا بیش از پیش به کره‌ی مریخ نزدیک شده و حداقل به یکی از قمرهای آن که به دور این سیاره در حال گردش هستند، دست یابد. نهایتا ناسا پس از رسیدن به این مرحله، هدف نهایی خود را که همانا ارسال فضانورد به مریخ است، پیاده ‌می‌کند.

MarsNasa

در واقع ناسا در تلاش است تا بتواند از پس سه چالش اصلی پیش رو برای ارسال انسان به فضا برآید. اولین چالش طریقه‌ی اعزام فضانوردان و بار به مریخ، دومین مورد ایجاد شرایطی است که در آن انسان‌ها و ربات‌ها بتوانند در کنار یکدیگر روی سطح مریخ کار کنند و سومین مرحله حفظ سلامت کاربران است. ناسا طرح خود را در آینده‌ی نزدیک در کنگره‌ی آمریکا به بحث خواهد گذاشت تا شرکایی را برای اجرا کردن این مرحله پیدا کند.

برای مطالعه‌ی کامل سند منتشر شده توسط ناسا می‌توانید به این لینکمراجعه کنید.