یک طرح، یک نگاه: لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره

برگزاری کمپ‌های تفریحی یا خانوادگی، از مزایا و خصوصیات خاص و جالب توجهی برخوردار است. ویژگی‌هایی که هم کودکان و هم بزرگسالان قطعاً از آنها لذت خواهند برد. آشنا کردن کودکان با زیبایی بکر طبیعت، لذت یک ماجراجویی هیجان‌انگیز، برپاکردن چادر، روشن کردن آتش و خوابیدن زیر آسمان پرستاره‌ای که در فقدان نورهای مزاحم شهری، بیش از پیش زیبایی‌های پنهان و آشکار خود را به نمایش می‌گذارد. البته چادرهای مرسوم به شما اجازه نمی‌دهند مدتی طولانی از این چشم‌انداز مبهوت کننده لذت ببرید؛ اما گنبد شفافی که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، این فرصت منحصر بفرد را در اختیار همگان قرار می‌دهد.

طراحی گنبدی شفاف توسط معماری اهل لیتوانی

طراحی گنبدی شفاف توسط معماری اهل لیتوانی

این گنبد یک اقامتگاه کوچک با ظاهری رویایی است که به همین منظور طراحی و ساخته شده است. گنبدی شفاف که” اوئیسِس”(oasis) نام داشته و جدیدترین طرحی است که توسط معمار و طراح مبتکر لیتوانیایی “Vytautas Puzeras” به مرحله‌ی اجرا درآمده است. ایده‌ی اصلی ساخت این پناهگاه کوچک قابل حمل، زمانی به ذهن طراح خطور کرد که به دنبال یک مکان خاص، خصوصی و ویژه برای گذراندن اوقات بیکاری‌اش بود؛ خلوتی دنج که به او فرصت دهد دمی با خود تنها بوده و به افکارش نظم دهد. اما در عین حال این طرحی مناسب برای عاشقان طبیعت و ماجراجویی است که دوست دارند تجربه‌ای متفاوت داشته و به شکلی دیگر شب را زیر گنبد نیلگون آسمان به صبح برسانند.

گنبد شفاف

لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره در گنبدی شفاف

لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره در گنبدی شفاف

مزیت اصلی این گنبد شفاف بودن آن است؛ امری که در مقایسه با چادرهای دردسترس، چشم اندازی بهتر را برای افراد مهیا می‌کند. به لطف این دورنمای ۳۶۰ درجه‌ای، بهتر می‌توان از زیبایی  مناظر اطراف و شکوه آسمان پرستاره‌ی شب لذت برد. در واقع این سازه تأثیری مثبت روی افراد می‌گذارد. از زمانی که وارد این گنبد می‌شوید، ضمن آنکه از وزش باد و قطرات خیس باران در امان هستید، هیچ مانعی را نیز پیش روی‌تان نخواهید دید. هیچ سد یا حفاظی، که شما را از تحسین مناظر پیرامون‌تان باز داشته و بین شما و جادوی طبیعت فاصله بیندازد.

امواج گرانشی می‌توانند تاثیر دایمی روی فضازمان داشته باشند
مشاهده

لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره در گنبدی شفاف

لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره در گنبدی شفاف

طراح و خالق این سازه در مورد حس و حال حضور در این گنبد چنین می‌گوید:

“حضور در این گنبد شفاف، احساسی کامل و متفاوت را به شما عرضه می‌کند. همچنین نصب آن کار سختی نبوده و به راحتی امکان پذیر است. این گنبد درست شبیه به یک قطره‌ی کوچک است که جایی در دل طبیعت پیدا کرده و در سکوت و آرامش به سکون رسیده است.”

لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره در گنبدی شفاف

لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره در گنبدی شفاف

این گنبد تماشایی ظرفیت پذیرایی از ۶ نفر را دارا است. همچنین کف‌پوش آن دو جداره بوده و جایی مناسب برای گذاشتن اسباب و وسایل اضافی است. به علاوه به خاطر برخورداری از دیواره‌های شفاف، نور درخشان خورشید در تمام طول روز، فضای گنبد را روشن و نورانی می‌کند. در نتیجه حتی هنگام روز نیز می‌توان از یک پیک نیک متفاوت بهره برد.

در نهایت تنها کافی است جای مناسب را پیدا کرده، گنبد خود را برپا کنید و شبی رویایی را تجربه کنید. برای ساختن  این گنبد نصف روز کافی است. همچنین می‌توان آن را به سادگی با یک تریلر کوچک یا یک ماشین نسبتاً بزرگ جابجا کرد.

لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره در گنبدی شفاف