تصاویر ترسناک طوفان پاتریشیا از فضا منتشر شد

اسکات کلی از فضا نوردان ناسا به تازگی تصویری را از طوفان پاتریشیا در تاریخ ۲۳ اکتبر توییت کرده است. این تصویر حین عبور ایستگاه فضایی بر فراز این طوفان ثبت شده است و در آن بادهایی که  ۳۰۶ کیلومتر در ساعت سرعت دارند بخوبی دیده می‌شوند.

طوفان پاتریشیا اواخر روز جمعه و اوایل روز شنبه غرب مکزیک را درنوردید. این طوفان سهمگین پس از ایجاد رانش‌های زمین و خرابی در مکزیک فرو نشست ولی ساحل تگزاس شاهد بارش‌هایی در اثر این طوفان در روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود.

scott kelly iss hurricane patricia

طی ۳۰ ساعت گذشته طوفان پاتریشیا به شدت تشدید شده و سرعت آن از ۱۲۹ کیلومتر در ساعت به ۳۲۲ کیلومتر در ساعت رسیده است. حالا پاتریشیا سهمگین‌ترین طوفانی است که تابحال در جنوب شرقی اقیانوس آرام ثبت شده است.

برخی کارشناسان معتقدند که این طوفان به قدری قوی است که می‌توان آن را در دسته طوفان‌های با درجه ۷ قرار دهیم هرچند که طبق درجه‌بندی که برای طوفان‌ها وجود دارد، طوفان‌ها بین درجه ۱ تا ۵ تقسیم می‌شوند. به این ترتیب طوفان پاتریشیا در کنار طوفان هایان قرار می‌گیرد که در سال ۲۰۱۳ ویرانی‌های زیادی در فیلیپین بوجود آورد و بیش از ۷۰۰۰ کشته و مفقود بجا گذاشت.

کشف آب در ماه چه تاثیری روی اکتشافات فضایی آینده دارد
مشاهده