ناسا کشف بزرگ خود در مورد مریخ را فردا پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد

ناسا اعلام کرد که روز پنج‌شنبه اطلاعات جدیدی را در مورد آن چه که بر سر اتمسفر نسبتا نازک مریخ آمده به اشتراک خواهد گذاشت. این کنفرانس ساعت ۲۲:۳۰ روز پنج شنبه برگزار می‌شود و می‌توانید آن را در این لینک مشاهده کنید.

سوالی که ممکن است ذهن شما را نیز مشغول کرده باشد این است که ناسا قصد اعلام چه کشف جدیدی را دارد. در حال حاضر حدس زدن این کشف بسیار دشوار است؛ اما می‌دانیم که این اطلاعات از سمت فضاپیمای MAVEN که از سال ۲۰۱۴ در حال چرخش به دور مریخ و بررسی جو آن است، ارسال شده‌اند. این کشفیات اولین اطلاعاتی هستند که از ماموریت MAVEN در اختیار عموم قرار می‌گیرند.

این فضاپیما هشت حسگر مختلف دارد که شامل دو حسگر برای اندازه‌گیری جرم یون و میدان مغناطیسی نیز می‌شوند. بنابر گفته‌ی ناسا هدف این فضاپیما این است که:

نقش از دست رفتن مواد فرار از جو مریخ را در طول زمان مشخص کرده و دیدی از گذشته‌ی جو، آب و هوا، آب مایع و ساکنان احتمالی این سیاره به ما بدهد.

مورد آخر، گزینه‌ای است که بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به آن می‌پردازند؛ اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در تایید این که کنفرانس ناسا خبری در مورد حیات فعلی یا گذشته در مریخ ارائه خواهد کرد، وجود ندارد.

اما آن چه که از اینترنت و اطلاعات مختلف ناسا بدست آمده، احتمال کشفی اعجاب آور را بیشتر کرده است. در وبسایت vine ناسا شاهد شبیه‌سازی از گذشته‌ی مریخ هستیم که بسیار شگفت‌انگیز است؛ چرا که نشان می‌دهد مریخ در گذشته شباهت بسیاری از لحاظ مختلف به کره‌ی زمین داشته است.

کتاب صوتی امپراطوری اپ؛ چگونه با ساخت اپلیکیشن پولدار شویم؟
مشاهده

ناسا در مورد کنفرانس خود این گونه اظهار نظر کرده است:

جو مریخ بسیار نازک و خشک است؛ اما این شرایط در گذشته متفاوت بوده. در یکسال گذشته فضاپیمای MAVEN در حال چرخش به دور مریخ بوده است تا اطلاعاتی از آن چه که بر سر جو این سیاره آمده را در اختیار ما قرار دهد. ساعت ۲۲:۳۰ روز ۵ نوامبر ناسا اطلاعات خود در مورد جو مریخ را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

به علاوه این کنفرانس در مقر اصلی ناسا در شهر واشنگتن برگزار شده و سخنرانان آن افراد زیر خواهند بود:

  • مایکل میر، محقق ارشد برنامه‌ی کاوش مریخ
  • بروس جک اسکای، محقق ارشد MAVEN
  • جسپر هالکاس، سرپرست تجهیزات تحلیل یون بادهای خورشیدی MAVEN
  • یاکوس دونگ، عضو گروه علمی MAVEN
  • دیو برین، محقق MAVEN

به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد اعلام یافته‌ای عجیب در مورد مریخ از سمت ناسا خواهیم بود؛ اما تنها کاری که می‌توان کرد این است که تا روز پنج‌شنبه منتظر بمانیم و ببینیم که ناسا چگونه ما را شگفت‌زده خواهد کرد.