حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با یادآوری حماسه‌های مردمی در دوران 8 سال دفاع مقدس و با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با رزمندگان جنگ تحمیلی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بیان خاطرات، حماسه آفرینی‌ها و نقل رشادت‌های رزمندگان اسلام است.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب بیان و ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس نباید دچار سستی شود بلکه باید با زبان‌های روز دنیا برای همه جهانیان ترجمه و نقل شود و اگر غیر از این باشد دچار انحراف و تحریف در فرهنگ دفاع مقدس می‌شویم.

قریشی اظهار داشت: دشمن در پی تحریف دوران غنی دفاع مقدس است بنابراین باید با مستندسازی وقایع آن دوران در پی انتقال آموزه‌های دوران جنگ به نسل‌های آینده باشیم.

امام جمعه ارومیه داشتن نشاط معنوی و نداشتن غصه را مستلزم آشنایی با فرهنگ شهادت دانست و گفت: مسیر روشن و الهی شهادت همیشه روشنی بخش یک زندگی متعالی است بنابراین با زنده نگه داشتن راه و یاد شهدا می‌توان همیشه فرهنگ شهادت طلبی را استمرار بخشید.

وی با اشاره به توطئه‌های ناتمام استکبار جهانی علیه ایران اظهار داشت: هم اینک دشمن در عرصه کلان در حال به راه انداختن جنگ روانی اقتصادی است و می‌خواهد با ایجاد فضای نا امن اقتصادی جامعه را دچار رعب و وحشت کند بنابراین هم مردم هم مسئولان باید هوشیار باشند و اسیر جنگ روانی دشمن نشوند چرا که ایران روزهای سخت‌تر از این را هم با سرافرازی پشت سر گذاشته است.

فوتبال جهان| تداوم سیر صعودی پارما با غلبه بر ساسولو
مشاهده

امام جمعه ارومیه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به سازمان ملل  گفت: سخنان رئیس جمهور جمهور کشورمان در این سفر اقتدار و ابهت ایران را نشان داد چرا که وی از هویت کشور در سطح جهانی دفاع کرد.

وی با تاکید بر اهمیت ایستادگی غیرتمندانه در برابر دشمنان افزود: انسان آزاده زیر یوغ ظالم و دولت‌های استکباری نمی‌رود و اگر کسی زیر بار ذلت برود باید همه چیزش را از دست بدهد چرا که ظالم به چیزی جز آن راضی نمی‌شود اما ملت ایران بدون توجه به تفرقه‌افکنی های مستمر دشمنان به سان یک قدرت واحد در مقابل هر توطئه‌ای خواهند ایستاد و پیروز از میدان خارج خواهند شد.

امام جمعه ارومیه برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) را مورد توجه قرار داد و با تشبیه آن به یک قدرت‌نمایی با تکیه بر مردم گفت: اجتماع 40 هزار نفری بسیجیان آذربایجان غربی در انتهای برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) نشانه اقتدار ملت ایران و مردم این استان است و نمایش مقبولیت نظام و نقش مردم در مراقبت از نظام اسلامی است.