حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تقدیر و تشکر از سخنان بسیار منطقی و سنجیده رئیس‌جمهور در سازمان ملل اظهار داشت: سخنان آقای روحانی که در واقع با پشتوانه اقتدار ملی، مردم و نیروهای مسلح بود، موضع نظام اسلامی را به نحو شایسته‌ای مطرح کرد.

وی افزود: جای تقدیر دارد که ایشان در مدت زمان کوتاه، ضمن ارائه تصویری شفاف و مشروع از چهره قاطع و استوار ایران اسلامی، اقدامات و عهدشکنی‌های آمریکا را افشا و محکوم کرد.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه خواسته مردم مبارزه با احتکار و مفاسد و حل مشکلات اقتصادی است، گفت: امیدواریم همانگونه که آقای رئیس‌جمهور در سازمان ملل سخن حق و منطق ایران ‌را به‌درستی مطرح کرد، در داخل کشور نیز سیاست‌های اقتصادی دولت را با اقدامات مناسب مدیریت کند تا بذر آرامش و امید خصوصاً در میان طبقات پایین اجتماعی ایجاد شود.وی ادامه داد: همانطور که سخنان باصلابت ایشان در حوزه سیاست خارجی مورد استقبال واقع شد، امیدواریم به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا مشکلات داخلی و اقتصادی کشور نیز سریعاً و به‌نحو احسن حل شوند.

آل‌هاشم با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، این حادثه را اقدامی بزدلانه توصیف کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، این حمله نشان می‌دهد مسیر ما، راه افتخار، اعتلاء و پیشرفت است و باید مراقب دشمنان باشیم. این حادثه تروریستی کار کسانی است که هرجا گیر می‌کنند آمریکایی‌ها نجات‌شان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی‌ها و امارات است.

وی افزود: شاید کمتر ملتی را بتوان در دنیا پیدا کرد که همانند ملت ایران قربانی پدیده شوم تروریسم باشد و تروریست‌های کوردل و وابسته به نظام سلطه با این حمله به دنبال القای حس ناامیدی در مردم ایران هستند.

قیمت روز مسکن امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
مشاهده

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مواضع کشورها پس از حمله به خوبی نشان می‌دهد این حرکت رذیلانه از کجا طراحی شده است، گفت: باید منتظر پاسخ سخت نیروهای جمهوری اسلامی باشند و آمریکا، رژیم صهیونیستی و اعراب مرتجع منطقه باید بدانند که تسلیم در قاموس ملت عاشورایی ایران جایی ندارد.

وی افزود: این اقدامات غیرانسانی نیز نتیجه‌ای جز رسوایی خودشان نخواهد داشت و رسیدگی دقیق به عوامل و زمینه‌های وقوع این حادثه و سهل انگاری‌های احتمالی، مطالبه عمومی مردم ایران است.

آل‌هاشم با اشاره به دستور کار قرار گرفتن لایحه FATF در مجلس با تشخیص هیئت رئیسه مجلس، خاطرنشان کرد: عنایت داشته باشید که چند قدرت بزرگ برای منافع خودشان معاهدات بین‌المللی را تهیه می‌کنند و به تاکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه توجه کنید‌.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اینکه امسال عاشورای متفاوت داشتیم، یادآور شد: هرسال شاهدیم مراسمات عزاداری باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و آن مهر تاییدی بر این قاعده است که هرچقدر از سال 61 هجری می‌گذرد مراسم با عمق و حضور بیشتری برگزار می‌شود. ‌