امام جمعه تبریز: رئیس جمهور مواضع ایران را با اقتدار در خانه دشمن مطرح کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دومین همایش تجلیل از فرماندهان و جانبازان ، رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز با اشاره به اینکه خدمات نیروی هوایی در جنگ تحمیلی فراموش نمی شود، اظهار داشت: فداکاری های این بزرگ مردان در تاریخ ماندگار است و خدمات و تلاش های فداکاران نیروهای هوایی در بخش های فنی و پروازی، نباید هیچوقت از یادها برود.

وی نیروی هوایی را مرکز فداکاری در زمان دفاع مقدس خواند و افزود: عزت و اقتدار امروز به برکت نیروهای مسلح و مخصوصا نیروی هوای ارتش است.

آل هاشم با اشاره به سخنرانی اخیر ریاست جمهوری در سازمان ملل متحد، ابراز داشت: اگر ریاست جمهوری در سازمان ملل، با اقتدار هرچه تمام در خانه دشمن و در برابر دشمن مواضع ایران را مطرح کرد، به برکت خون شهدا است.

وی در پاسخ به کسانی که نسبت به گرامیداشت هرساله هفته دفاع مقدس ایراد می گیرند، گفت: نهضت عاشورا بعد از 14 قرن به واسطه تکرار زنده و پویا نگه داشته شده است و اگر این تکرار وجود نداشت، عاشورا از بین می رفت و دفاع مقدس نیز چنین می شد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باید نسل های آینده بدانند گذشتگانشان چه فداکاری و ایثارهایی در دوران دفاع مقدس انجام داده اند و باید بدانیم این فرهنگ به هیچ وجه قابل فتح نیست و باید نسل به نسل آن را منتقل کنیم.

وی نیروهای مسلح را محبوب ترین قشر دانست و خاطرنشان کرد: نیرو هوایی بعد از جنگ هم فداکاری هایی داشته است و در کنار سپاه قدس به مبارزه علیه جبهه کفر پرداخته است.

مقام ترکیه‌ای: جسد «خاشقجی» در کنسولگری تکه تکه شده است
مشاهده

آل هاشم تجلیل از این نیروها را تجلیل از مردانگی و مروت دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس  این عزیزان بودند که مردانه جنگیدند و مردانه فداکاری کردند.