سمنان| “خشک‌شدن دریای خزر در صورت انتقال آب” ادعایی غیرکارشناسی است

به گزارش خبرگزاری بازدیدایده از سمنان، ابوالفضل حسن‌بیگی در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان سمنان با حضور وزیر نیرو با اشاره به معضلات کم‌آبی اخیر که گریبان‌گیر مردم و تولیدکنندگان است، اظهار داشت: آب مولفه‌ای است که محور تحرکات اقتصادی محسوب می‌شود و نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت.

وی با تأکید بر تأثیر انتقال آب دریای خزر در رفع مشکلات آبی موجود خاطرنشان کرد: دریای خزر بسیار وسیع بوده و می‌تواند مشکلات آبی استان سمنان و استان‌های کویری کشور را مرتفع کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس ‌از برخی نگاه‌های غیر کارشناسی در رابطه با احتمال خشک‌شدن دریای خزر انتقاد و تأکید کرد: نباید برخی نظرات غیرکارشناسی سبب ایجاد تردید در اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر شود.

حسن‌بیگی افزود: دریای خزر با دریاچه ارومیه قابل مقایسه نیست و نباید دچار خطای محاسباتی شویم چراکه با وقوع بحران در حوزه منابع آبی شاهد مهاجرت جمعیت خواهیم بود.

وی با اشاره به نیاز سال‌های گذشته مردم استان مازندران به منابع گازی ‌یادآور شد: زمانی ترکمنستان در انقال گاز به مازندران در حال کارشکنی و سنگ‌اندازی بود؛ مردم استان سمنان و شهرستان دامغان تمام قوای خود را بسیج کردند تا مشکل این هم‌وطنان خود را حل کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس ‌افزود‌: با تلاش‌های صورت گرفته خطوط لوله از اراضی باغات دامغان گذر کرده و مشکلات گازی مازندران مرتفع شد و هم‌اکنون نیز دستگاه‌های مرتبط در 2 استان سمنان و مازندران باید با هماهنگی و هم‌افزایی به‌سوی حل مشکلات آبی گام بردارند.

لیگ برتر والیبال|شکست خانگی گنبد مقابل کاله
مشاهده