رئیس شورای امنیت ملی روسیه در نشست امنیتی تهران تصریح کرد که بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و موفقیت‌های طالبان نیز اثبات کرد که این مشکل تنها از طریق مذاکرات بین الافغانی و حمایت بین‌المللی قابل حل است.

«نیکلای پاتروشیف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در نشست امنیتی منطقه هشدار داد که سناریوی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ممکن است در افغانستان نیز پیاده سازی شود.

به گزارش «تاس»، پاتروشف در این نشست گفت: امروز می‌توانیم درباره خطر این سناریو در خاک افغانستان گفت‌وگو کنیم.

وی افزود که در سال 2014 نیز بسیاری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را تهدید بزرگی نمی‌دانستند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین از آمادگی مقامات روسی برای همکاری نزدیکتر با مقامات افغان و دیگر کشورها برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

پاتروشیف در گفت‌وگو درباره بحران افغانستان نیز تاکید کرد که بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه پیروز شدن بر مشکلات نظامی در افغانستان از طریق یک توافق بین‌الافغانی و سیاسی با پشتیبانی فعال بین‌المللی امکانپذیر است.

وی همچنین افزایش توانایی‌های نظامی طالبان را لازم به ذکر دانست و به حملات گروهی و هماهنگ شده این گروه در شهرهای فراه، غزنی و سرپل اشاره کرد.

پاتروشیف تصریح کرد که موفقیت‌های نظامی طالبان اثبات بی‌نتیجه بودن تلاش‌ها برای استفاده از نیروی نظامی برای متقاعد کردن مخالفان مسلح به پیوستن به روند صلح و مذاکره است.

فوتبال جهان|یورگن کلوپ: به دستاورد لیورپول افتخار می‌کنم/ در بازی دشواری پیروز شدیم
مشاهده