آژانس فضایی اروپا پیام های کاربران را به ستاره قطبی ارسال می کند

آژانس فضایی اروپا در حال جمع‌آوری پیام‌های کاربران برای ارسال به مکانی است که هیج‌گاه نمی‌توانند به آن سفر کنند: ستاره‌ی قطبی (Polaris). کاربران برای ارسال پیام‌های خود باید به وب‌سایت این پروژه که با نام Simple Response to an Elemental Message شناخته می‌شود مراجعه کنند. پس از آن، کاربران پیام خود را در قالب پاسخ به یک سوال واحد ثبت کنند. سوال مورد نظر این است: “تعامل کنونی ما با محیط زیست، چه تاثیری بر آینده دارد؟”

این پروژه با همکاری سازمان‌هایی همچون آژانس فضایی اروپا، مرکز تکنولوژی فضایی انگلستان، دانشگاه ادینبرگ، محققان دانشگاه جان هاپکینز و رصدخانه جنوبی اروپا انجام می‌شود. پس از جمع‌آوری پیام‌ها تا ۱۶ سپتامبر سال جاری، آژانس فضایی با استفاده از آنتن فضایی پیشرفه‌اش در مادرید اسپانیا، آنها را به ستاره‌ای با فاصله‌ی ۴۳۴ سال نوری از زمین ارسال خواهد کرد.

دلیل این که تمامی پیام‌ها در قالب پاسخ به سوالی واحد هستند، این است که تیم پروژه تصمیم دارد کاربران را وادار به بحث کردن و تفکر و درک نقش تمدن ما در شکل دادن آینده‌ی جهان بکند. هدف دیگر آن است که ابزاری برای تجزیه و تحلیل دیدگاه‌های کاربران و مقیاس‌دهی نظرات آنها از جامعه‌ای انسانی به جهانی با چندین فرهنگ، توسعه داده شود. حتی اگر کاربران علاقه‌ای برای شرکت کردن در این بحث و پاسخ به سوال آن نداشته باشند، همین که مطمئن باشند پیام آنها به ستاره‌ای در فاصله‌ای بسیار دور ارسال خواهد شد، جذاب و هیجان‌انگیز است.

واکنش‌های مثبت به اطلاعیه دوم دانشمندان باعنوان هشدار برای بشریت
مشاهده