بخش صادرات آلمان از تصیمات اخیر اتحادیه اروپا برای راه اندازی مکانیسمی ویژه به منظور دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری بازدیدایده به نقل از روزنامه “هانوفرشه آلگماینه سایتونگ”، اتحادیه اروپا تشکیل یک ائتلاف علیه آمریکا برای نجات توافق هسته ای و مناسبات تجاری با ایران را مد نظر قرار داده است.

صنعت صادرات آلمان از ابتکار اتحادیه اروپا برای تاسیس یک موسسه مالی به منظور حفظ مناسبات تجاری با ایران استقبال کرده است.

“هولگر بینگمن”، رئیس انجمن فدرال عمده فروشی، تجارت خارجی و خدمات آلمان  (BGA) با استقبال از این ابتکار عمل اتحادیه اروپا گفته است که ما به صورت جدی از این اقدام اروپا که همبستگی سیاست اقتصادی خارجی اروپا را تضمین می کند استقبال می کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد که البته موفقیت چنین راه حلی به یک طراحی ملموس و مشخص نیاز دارد. علاقه توسعه روابط تجاری و دو جانبه با ایران بر اساس قوانین بین المللی و اروپایی مشروع است. در اینجا مسئله پنهان کاری درباره این گونه تجارت ها مطرح نیست، بلکه مسئله حمایت از شرکت های اروپایی در برابر اقدامات تنبیهی یکجانبه و غیر قانونی برخی کشورها علیه ایران مطرح است.

وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس ، روسیه و چین همراه با تهران روی تاسیس یک موسسه مالی که پرداخت ها برای واردات و صادرات ایران را ساده می کند به توافق دست یافته اند. به این ترتیب این کشورها می خواهند توافق هسته ای با ایران را در برابر تحریم های آمریکا نجات دهند.

فوتبال جهان| آنتوان گریزمان: بارسلونا بدون لیونل مسی هم می‌تواند ال‌کلاسیکو را ببرد
مشاهده

از زمانی که رئیس جمهور آمریکا خروج خود از توافق هسته ای با تهران را اعلام کرده است شرکت های فعال تجاری در ایران یا مناسبات تجاری خود با تهران را متوقف کرده اند و یا خود را در معرض  آسیب های جدی از طرف ایالات متحده قرار داده اند. بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی مناسبات تجاری خود با ایران را کاملا متوقف کرده اند. شرکت هایی که با وجود تحریم های آمریکا همچنان در ایران فعال هستند از این مسئله که به ندرت کانال های مالی برای نقل و انتقالات پول با ایران وجود دارد رنج می برند چرا که بسیاری از بانک ها از ترس تحریم های آمریکا در این زمینه همکاری نمی کنند.