سفیر سابق پاکستان در آمریکا با اشاره به تغییر دولت در اسلام‌آباد گفت که با وجود دولت جدید اما رفتار پاکستان در قبال افغانستان تغییری نخواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری بازدیدایده به نقل از «تلویزیون یک»، «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در واشنگتن اظهار داشت که با وجود روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان سیاست اسلام‌آباد در قبال افغانستان تغییری نخواهد کرد.

این دیپلمات سابق پاکستانی که اکنون مدیر امور جنوب و مرکز آسیا در اندیشکده «هادسون» آمریکاست، پیش از این نیز نگرانی‌های پاکستان از گسترش روابط کابل-دهلی را غیرمنطقی دانسته بود.

به گفته حقانی، هند در افغانستان حضور نظامی ندارد و کمک‌های تحصیلی دهلی به دانشجویان افغان و کمک‌های بشردوستانه این کشور نیز هیچ تهدیدی برای پاکستان نیست.

کارشناسان نیز بر این باورند که ارتش پاکستان روابط خارجی این کشور را تعیین می‌کند و از اینرو با آغاز به کار دولت جدید پاکستان نیز در روابط اسلام‌آباد-کابل تغییری ایجاد نخواهد شد.

اخیرا نیز رسانه‌ها گزارش دادند که رئیس جمهور افغانستان پس از دیدار با وزیر خارجه پاکستان در کابل تصریح کرده که «هیچ تغییر قابل تشخیصی در دولت جدید پاکستان بوجود نیامده است».

آغاز لیگ برتر فوتبال بانوان از ۱۶ آذر
مشاهده