وزرای خارجه چین و روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تجدید نظر و کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری بازدیدایده به نقل از خبرگزاری فرانسه، وانگ یی و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه چین و روسیه در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت درخواست تخفیف تحریم ها علیه کره شمالی را مطرح کردند.

مواضع روسیه و چین در مخالفت با تحریم ها علیه کره شمالی در حالی مطرح شد که مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده خواستار اجرای قاطعانه این تحریم ها به منظور تضمین کارآمدی دیپلماسی شده بود.

وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در شورای امنیت تصریح کرد که بهبود روابط میان کره شمالی و کره جنوبی و همچنین گرم تر شدن روابط واشنگتن و پیونگ یانگ باید منجر به تخفیف تحریم ها علیه کره شمالی شود.

وی با اشاره تحولات مثبت و حسن رفتار کره شمالی، از شورای امنیت خواست تا اقداماتی را برای تعدیل تحریم ها علیه پیونگ یانگ مد نظر قرار دهد.

لاوروف نیز با تایید اظهارات همتای چینی خود اعلام کرد که نباید تحریم ها به وسیله ای برای مجازات جمعی تبدیل شوند. وی افزود زمان آن فرا رسیده است تا پیام مثبتی به کره شمالی فرستاده شده و مشوق هایی ایجاد گردند.

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود که اقدام کره شمالی به خلع تدریجی تاسیسات هسته ای بایستی با کاهش تحریم ها علیه آن کشور همراه شود.

قیمت روز ارزهای دولتی ۹۷/۰۷/۱۲| نرخ ۲۸ ارز بانکی کم شد
مشاهده