جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در راهپیمایی جمعه انتفاضه الأقصی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بازدیدایده به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای از شهروندان فلسطینی خواست که در سالروز انتفاضه الأقصی آماده باشند.

در این بیانیه آمده است که جنگ شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مسجدالأقصی از طریق یورش‌های مستمر تشدید شده است و این یورش‌ها که با سیاست‌های خصمانه علنی آمریکا در حمایت از شهرک‌سازی و یهودی‌سازی خطرناک است.

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه بر ضرورت مقابله با طرح موسوم به معامله قرن ترامپ تاکید کرد و افزود: مقابله با این طرح نیازمند وحدت و پایبندی به مقاومت و انتفاضه‌ای است که 18 سال قبل در شرایطی مشابه امروز آغاز شد.

این بیانیه می‌افزاید: ملت فلسطین هرگز به راه حل‌های سیاسی و تلاش‌ها برای زمینه‌سازی به منظور مذاکرات بیهوده دل نمی‌بندند بلکه به تحقق وحدت و تشدید مقاومت به عنوان یک گزینه و تنها راه حمایت از سرزمین و حقوق چشم دوخته‌اند.

جنبش جهاد اسلامی ضمن اعلام آماده باش خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در فعالیت‌های جمعه انتفاضه الاقضی شد و از شهروندان فلسطینی خواست که به مسجدالاقصی رفته و در آن نماز اقامه کنند.

این جنبش افزود: بیست و هفتمین جمعه راهپیمایی‌ بازگشت و شکستن محاصره صحنه حضور گسترده شهروندان فلسطینی در تمام چادرهای بازگشت در شرق نوار غزه خواهد بود و این مشارکت بیانگر میزان ثبات و مسئولیت‌پذیری شهروندان فلسطینی در سایه چالش‌هایی است که مسئله فلسطین با آن مواجه است.

جنبش جهاد در پایان این بیانیه خواستار آزادی همه زندانیان، رفع تحریم‌های ظالمانه علیه نوار غزه، توقف هرگونه اقدامی که می‌تواند تلاش‌های تحقق آشتی و وحدت را با مانع مواجه کند شد.

ایران در رده پنجم لیگ جهانی بسکتبال ۳ نفره دانشجویان قرار گرفت
مشاهده