۱۶ سردخانه در اردبیل احداث می‌شود

خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل اظهار داشت:  به منظور حفظ و نگهداری محصولات تولیدی کشاورزی و نیاز مبرم استان به این امر 16  سردخانه و انبار مجهز و نوین در نقاط مختلف استان اردبیل احداث می‌شود.

وی با اشاره به این که مجوز تاسیس سردخانه و انبارهای مختلف صادر شده است بیان کرد: پنج سیلو نیز با هدف ذخیره غلات با ظرفیت نگهداری 300 هزار تن احداث می‌شود که اقدامات لازم در این زمینه انجام یافته و تلاش ما بر این است که بتوانیم صنایع تبدیلی و تکمیلی استان را به حد مطلوب و قابل قبول برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اجرای طرح پایاب سد خداآفرین نیز 1.5 میلیون تن به میزان تولیدات محصولات کشاورزی می‌افزاید که این امر نیز به عنوان یک اولویت اساسی در نظر گرفته شده و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم تولید محصولات کشاورزی استان را به حد مطلوب و قابل قبول برسانیم.

نیکشاد تصریح کرد: سردخانه‌ها و انبارهای ذخیره محصولات 130 هزار تن ظرفیت دارند که این امر سبب اشتغال‌زایی برای 350 نفر می‌شود و تا پایان سال 350 فرصت شغلی در این زمینه ایجاد خواهد شد که بی‌شک این مسئله کمک شایانی به رشد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی خواهد کرد که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود.

وی اظهار کرد: کشت الگوی مصرف و اصلاح الگوی کشاورزی به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت کشاورزی استان یک امر لازم و ضروری است که در این زمینه کشت دانه‌های روغنی مبنای کار قرار گرفته و 20 هزار تن روغن با احداث کارخانه روغن‌کشی در حال طی مراحل قانونی است که برنامه‌های مناسبی در این زمینه تدوین شده است.

سمنان| شبکه آب شرب شهری و روستایی کشور فرسوده است
مشاهده