۲ هزار واحد آموزشی در سطح استان مرکزی مشغول به فعالیت شده اند

شهریار فولادوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان مرکزی با دارا بودن 240 هزار نوآموز، دانش‌آموز و هنرجو کمتر از دو درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را با 2 هزار و 400 واحد آموزشی در 15 منطقه استان آموزش می‌دهد.

وی افزود: 18 هزار معلم درحال ارائه خدمات آموزشی در استان هستند که 14 هزار نفر از آنها موظف و مابقی حق‌التدریس و شاغلان و بازنشستگان هستند، بیشترین حجم دانش‌آموزی با رقم بیش از 120 هزار دانش‌آموز در بیش از یک هزار و 150 واحد آموزشی در حوزه آموزش ابتدایی استان است، تراکم دانش‌آموزان استان در وضعیت مطلوبی است، در حوزه کلاس‌های ابتدایی 28 تا 62 در متوسطه نخست 30، در متوسطه دوم 25 و در هنرستان‌ها 15 است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: نرخ پوشش تحصیلی که یک مولفه بسیار مهم درراستای عدالت آموزشی است، در دوره ابتدایی بیش از 99 درصد، متوسطه نخست بیش از 97 و متوسطه دوم بیش از 88 درصد است.

فولادوند بیان کرد: در استان 2 هزار واحد آموزشی وجود دارد که بعد از یک سال فعالیت آموزشی نیاز به آماده‌سازی مجدد دارند، این کار از اواخر خردادماه هر سال تحت عنوان پروژه مهر آغاز می‌شود که در همین راستا فعالیت‌هایی مثل تجهیز مدارس، پیگیری ورود مدارس به مدارس جدید‌الاحداث خیری، تعیین و تکلیف نیروها و غیره انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه حداقل یک‌هزار درخواست نقل و انتقال درون و بیرون استان در آموزش و پرورش استان وجود دارد، همچنین سالانه 70 نیرو بازنشسته وجود دارد که امسال این رقم به یک‌هزار می‌رسد، امسال از دو هزار نفر برای ورود به پرسنل آموزش و پرورش مصاحبه گرفته شد.

سردار حزنی: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در استان خراسان جنوبی رفع مشکل آب و اشتغال را دنبال می‌کند
مشاهده

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: آموزش و پرورش تا سال 1404 به واسطه بازنشستگی 600 هزار نیرو را از دایره خدمت‌رسانی خارج می‌کند، لازم است به گفتمان آموزش و پرورش پرداخته شود زیرا مهم‌ترین سرمایه‌های کشور دراختیار آموزش و پرورش است که نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.