سمنان| شبکه آب شرب شهری و روستایی کشور فرسوده است

سید حسن حسینی شاهرودی بعدازظهر امروز در آئین افتتاح سد تنظیمی مخزن مجن شاهرود با تأکید بر توسعه زیرساختی کشور و برنامه گسترده آن در جهت افزایش بهروه موثر از منابع انرژی اظهار داشت: توسعه و ترمیم زیر ساخت‌های کشور منجر به بهبود بهروه سیستمی از منابع انرژی می‌شود.

وی از فرسوده بودن حجم وسیعی از زیرساخت شبکه آبی کشور ابراز تأسف کرد و افزود: به دلیل فرسایش شبکه آبی کشور در طول سال‌های گذشته حجم وسیعی از آب شرب به هدر می‌رود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از نیاز شاهرود به 180 لیتر بر ثانیه آب برای تأمین آب شرب در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه آب کمبودهایی وجود دارد که باید برنامه‌ریزی در این حوزه قوت بیشتری پیدا کند.

حسینی شاهرودی با اشاره به اهمیت سد مجن یادآور شد: این سد از جهات مختلف از جمله آبرسانی به بخش کشاورزی، کنترل سیلاب‌های فصلی و موارد متعدد دیگر حائز اهمیت است.

وی بیان اینکه مطالعات مربوط به احداث این سد به دهه 60 بر می گردد یادآور شد: سال 1386 مراسم کلنگ زنی احداث سد مجن برگزار شد و هم اکنون پس از گذر 11 سال شاهد اتمام این پروژه عظیم هستیم.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از هزینه 30 میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: گامی مهم که پس از احداث این سد باید مد نظر قرار گرفته شود؛ بحث سازوکار تقسیم آب ذخیره شده در پشت سد است و این در دایره اختیارات وزارت نیرو است که باید باید پیگیری شود.

مشکل مالی مسکن مهر|ارائه پیشنهاد اجرایی حل مشکل مالی مسکن مهر به وزیر راه تا ۱۰ روز آینده
مشاهده

حسینی شاهرودی با اشاره به نقش موثر انتقال آب دریای خزر به استان سمنان یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت و کشاورزی در سطح استان سمنان وجود دارد که با انتقال آب دریای خزر به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.