معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه از ارائه پیشنهاد اجرایی حل مشکل مالی ۱۱۵۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر به وزیر راه تا ۱۰ روز آینده (دوشنبه دو هفته دیگر) خبر داد و گفت: حدود ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر تمام شده وجود دارد که منتظر زیرساخت هستند.

حامد مظاهریان  در سخنانی از دستور وزیر جدید راه و شهرسازی برای تشکیل کارگروه مسکن با مدیریت معاونت مسکن و ساختمان و عضویت معاونت‌ها و سازمان‌های ذیربط بخش مسکن خبر داده است.

وی در این باره گفته است: بلافاصله این کارگروه تشکیل جلسه داد که در آن مسائل و چالش‌های اصلی شامل بحث مسکن مهر و مسکن اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

وی یادآور شد: در بخش مسکن مهر موضوع اصلی این است که حدود 270هزار واحد مسکن مهر تمام شده وجود دارد که -برای افتتاح و تحویل – منتظر زیر ساخت هستند. قاعدتا بر اساس ماده 85قانون ساماندهی تهیه زیر ساخت‌هاخبر مسوولیت دیگر دستگاه‌های دولتی مانند وزارت نیرو است.

وی تاکید کرد: برای حل مشکل مسکن مهر11500 میلیارد تومن منابع مالی به قیمت سال 96 مورد نیاز است که مورد تایید سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بر آنیم اقدامات لازم برای پیگیری این موضوع فراهم شود از ارائه پیشنهادات اجرایی توسط کارگروه مسکن به وزیر راه و شهرسازی تا 10 روز آینده خبر داده است.

تقریبا برای اولین بار طی 5 سال و چند ماه اخیر است که معاونت امور مسکن و ساختمان مستقیما درباره مسکن مهر اظهارنظر و درباره آن آماری را اعلام می‌کند. از سال 92 تا زمان استعفای وزیر سابق راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کمتر به داستان مسکن مهر ورود پیدا می‌کرد و این وظیفه به قائم مقام وزیر راه و شهرسازی محول شده بود.  در دولت قبل (دهم) و زمان معاونی صومعلو این معاونت نقش پررنگی در طرح مسکن مهر ایفا می‌کرد.

کاهش جمعیت افراد در سن ازدواج، منجر به کاهش آمار ازدواج شده است
مشاهده

به نظر می‌رسد با توجه به تغییر فاحش سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی با ورود اسلامی به این وزارتخانه، می‌توان به اتمام مسکن مهر در آینده‌ای نزدیک امیدوار بود.