قزوین| استقبال مردم از نمایشگاه‌ها و موزه‌ها روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری بازدیدایده از قزوین، غلامحسین امیرخانی عصر امروز در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه پنجمین 2 سالانه خوشنویسی ایران در قزوین اظهار داشت: وظیفه مدیران و مسئولان استانی نسبت به هنر آنگونه که باید، ادا نشده است و مدیران نسبت به مسئولیت‌های معرفت قابب توجهی ندارند با وجود اینکه توجه و پشتیبانی آنها از هنر موجب امیدواری و دلگرمی اهل هنر شده و چراغ ادب و فرهنگ‌ را روشن نگه می‌دارد.

وی عنوان کرد: ایران از گذشته خواستگاه خوشنویسی و خط بوده است اما امروزه شاهد حضور کمرنگ مردم در نمایشگاه‌های این چنین و در موزه‌ها هستیم با وجود اینکه ترکیه در همسایگی ما به مرکز مسابقات خوشنویسی تبدیل می‌شود و این موضوع نیاز به آسیب شناسی دارد.

رییس انجمن خوشنویسان ایران بیان‌کرد: ما آماده ارائه مشاوره در این موضوع به مدیران استانی هستیم تا ریشه و عامل نداشتن اوقات فراغت مردم برای بازدید از نمایشگاه‌ها کشف شود.

وی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها کمک می‌کند تا هنر و فرهنگ کشور از این طریق در جامعه جریان یافته و با تداوم به نسل آینده کشور منتقل شود تا همگان با سابقه درخشان ایران در این عرصه‌ها آشنا شوند.

امیرخانی تصریح کرد: اعتلای فرهنگ و هنر نیازمند افزایش 10 برابری بودجه هنر است چراکه داشتن قوی‌ترین قدرت بازدارنده در منطقه و جهان نیاز به قوی ترین فرهنگ در منطقه دارد.

وی گفت: برای دستیابی به موقعیت خود در دنیا باید ابتدا علت خالی بودن موزه‌ها و نداشتن وقت مردم برای کسب معرفت از موزه‌ها را پیدا کنیم و در عرصه هنر نیز تا به‌حال مسئولان حمایت خود را از اهل هنر داشته‌اند که ما نیز پیشنهادات خود را ارائه می‌دهیم.

فوتبال جهان|برتری پرگل هوفنهایم مقابل اشتوتگارت
مشاهده