مرکزی| پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ساوه راه‌اندازی شود

با اشاره بر ضرورت ارتقاء سلامت روان در پیشگیری از آسیب ها اظهار داشت: توجه به بحث آسیب های اجتماعی و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی با توجه به حساسیت موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده زیرا وقوع تعدادی از آسیب های اجتماعی در واقع به سبب عملکرد برخی از دستگاه ها بود و و این مسئله سبب شده در سطح کلان بحث آسیب های اجتماعی مطرح و پیشگیری شود.

وی افزود: خوشبختانه زیرساخت های لازم با تدابیر مقام معظم رهبری و مشارکت بین بخشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به طور مشخص اقدام به خودکشی فراهم شده است ودستگاه های متولی در قالب تیم های کارشناسی به دنبال راهکار برای حل و درمان آسیب هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در کنار مشارکت همه دستگاه ها در بحث سلامت روان، این موضوع به عنوان ماموریت وزارت بهداشت اعلام شد، بر این اساس کارگروه های تخصصی در سراسر کشور به صورت تخصصی بحث آسیب شناسی را مورد توجه دارند.

نیک روش بیان کرد: متاسفانه آمار خودکشی در شهرستان ساوه نگران کننده است، راه اندازی پژوهشکده ای با موضوع عوامل موثر بر سلامت روان با توجه به فضای فیزیکی مناسب و ظرفیت های علمی می تواند گامی موثر درراستای ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان باشد.

مشارکت اجتماعی در بحث سلامت و اجتماعی شدن مورد توجه علوم پزشکی ساوه 

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای ایجاد و فعالیت این پژوهشکده با حمایت بین بخشی به منظور فعال تر کردن سایر حوزه ها برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه وجود دارد، زیرا بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی در شهرستان به صورت علمی و کارشناسی، ماموریت محول شده به دانشکده علوم پزشکی ساوه است .

فوتبال جهان| کوترونه با میلان تمدید کرد
مشاهده

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی در بحث سلامت و اجتماعی شدن مورد توجه دانشکده علوم پزشکی ساوه است، برای تحقق این مهم راه اندازی کانون های سلامت محله در دستور کار دانشکده قرار گرفت که به زودی 10 کانون سلامت محله در ساوه و زرندیه راه اندازی می شود.

نیک روش افزود: براساس آمار اعلام شده 23 درصد مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند،در حوزه آموزش و مداخلات، اقدامات پیشگیرانه با حضور اعضای هیئت علمی و کارشناسان مطرح و برای اجرای آنها نیازمند مداخله همه دستگاه ها هستیم تا بتوانیم جامعه ای سالم و به دور از اختلالات روانی داشته باشیم .

وی تصریح کرد: لازمه جامعه پویا و سالم برخورداری جامعه از افرادی است که از سلامت روانی، فردی و اجتماعی برخوردار باشند و این مهم با آموزش محقق می شود.