قزوین| خوشنویسی از شتاب بالایی در میان هنرمندان ایرانی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری بازدیدایده از قزوین، اکبر اسکندری نژاد عصر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قزوین و‌جمعی از مسئولان در قزوین در حال برگزاری است،اظهار داشت: آثار بسیاری از سراسر کشور جهت داوری به دبیرخانه ارسال شده بود که طی یک فرایند منطقی، گزینش آثار انجام شد تا حق کسی ضایع نشود.

وی افزود: کارشناسان و اساتید اختلاف میان آثار جدید و گذشته را بسیار دانسته و انها را متفاوت خواندند که این موضوع بیانگر شتاب بالا در هنر خوشنویسی میان هنرمندان ایرانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در گزینش و داوری 700 اثر ارسالی، هیچگونه نظر شخصی و سلیقه دخالت نداشت با وجود اینکه در هر قضاوت و داوری، انتقاد نیز جای خود را دارد و این امر موجب تربیت و معرفی هنرمندان شاخص در عرصه خوشنویسی می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین و برجسته ترین‌ شاخص در داوری آثار که سلامت آن را رقم زد، اجرای داوری در چند مرحله و همچنین نگارش حضوری آثار در اختتامیه پنجمین 2 سالانه خوشنویسی بین‌المللی در قزوین می‌باشد.

اسکندری نژاد خاطرنشان کرد: این دوره از دوسالانه خوشنویسی با به نمایش گذاشتن 210 اثر خوشنویسی از اساتید کشوری در نمایشگاه امروز به پایان می‌رسد.

توسعه و بالندگی فرهنگی در گرو توجه به هنرمندان است 

مهرزاد محصص مستشاری نیز در مراسم اختتامیه پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی که در قزوین برگزار شد، اظهار داشت: میرعماد حسنی قزوینی، ملک‌محمد قزوینی، درویش عبدالمجید طالقانی و عمادالکتاب از هنرمندان خطاط قزوینی هستند که قزوین را به پایتخت خوشنویسی کشور تبدیل کرده‌اند.

لغو دیدار السد و الدوحیل پیش از مصاف با پرسپولیس
مشاهده

رئیس انجمن خوشنویسان قزوین عنوان کرد: مردم قزوین از تمام شیوه‌های خوشنویسی بهره‌مند هستند و این هنر همواره در میان آنها جاری بوده و با حمایت‌ها و تلاش‌های اداره ارشاد این استان، به اهداف والای خود در عرصه هنر دست یافته‌ایم.

محصص گفت: با توجه به جایگاه بین المللی میرعماد و پیگیری‌ها و موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، مقدمات ثبت جهانی خط نستعلیق میرعماد در دست اقدام است.

وی بیان کرد: توسعه و بالندگی فرهنگی در گرو توجه به هنرمندان توسط مسئولان‌ است که این ‌امر به وسیله تاریخ به ما ثابت شده است و امروز با کسب مقام ‌ توسط هنرمندان قزوینی شاهد جایگاه خاص و تثبیت شده خوشنویسی در میان مردم استان هستیم.

محصص مستشاری تاکید کرد: انجمن خوشنویسی در استان قزوین 350 نفر عضو دارد که در پنجمین 2 سالانه بین‌النللی خوشنویسی 700 اثر جهت داوری به دبیرخانه ارسال و 210 اثر به نمایشگاه راه یافتند.

وی تصریح کرد: هنرمندان در صورت حمایت و پشتیبانی جدی به جایگاه‌های والا در ایران و منطقه دست می‌یابند و در قزوین نیز با وجود هیچگونه دو سالانه هنری، 5 دوره متوالی میزبان دو سالانه بین‌المللی خوشنویسی بوده‌ایم که رکورد ارزشمندی در عرصه هنر است.