همدان| بیماران مبتلا به هپاتیت همدان با کمبود دارو مواجه اند

حسین افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازدید ایده در همدان، اظهار داشت: برخی داروهای بیماران هپاتیت بسیار کمیاب شده و مددجویان ما نمی‌توانند داروهای مورد نیازشان را از داروخانه‌های استان تهیه کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال قرص تنوفوویر از داروهای بسیار مهم و پرتجویز بیماران مبتلا به هپاتیت است که این روزها در داروخانه‌های همدان نایاب شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی همدان با بیان اینکه کمبود دارو موجب مراجعه مددجویان به انجمن شده است، ابراز کرد: بیماران می‌گویند که این دارو در داروخانه‌های هلال احمر و بهزیستی هم وجود نداشته است.

افتخاری تصریح کرد: برای اطمنیان از این موضوع شخصا به داروخانه‌های نام برده مراجعه کردم اما متاسفانه پرسنل داروخانه از نبود این دارو خبر دادند.

وی با با تاکید بر اینکه داروی قرص تنوفوویر یک داروی ایرانی است، تصریح کرد: این دارو از داروهای مهمی است که اگر مصرف نشود آنزیم‌های کبدی بالا می‌رود و تعداد ویروس در بدن تا حد غیر قابل کنترل زیاد می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی همدان گفت: مسئولان باید به فکر تهیه و توزیع دارو برای بیماران باشند و اجازه ندهند که حتی برای مدتی کوتاه با کمبود دارو مواجه شویم.

صعود ۷۶ پله‌ای والیبال بانوان ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی
مشاهده