موزیک پلیر نوستالژیک Winamp نه‌تنها هنوز وجود دارد، بلکه سال آینده به‌روزرسانی مهمی برای آن عرضه خواهد شد. شرکت Radionomy که چند سال پیش حق و حقوق این برنامه را خرید، گفته که آن‌ها قصد دارند یک برنامه همه‌جانبه برای پادکست‌ها، پلی‌لیست‌ها و استریم ایستگاه‌های رادیویی و موارد اینچنینی عرضه کنند تا تمام نیازهای کاربران در یک پلتفرم جامع ارائه شود. طبق گزارش TechCrunch، این به‌روزرسانی در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

جزییات مربوط به این احیاء چندان زیاد نیست. چیزهایی که می‌دانیم این موارد هستند: یک اپلیکیشن موبایل Winamp برای پلتفرم‌های iOS و اندروید عرضه می‌شود و نسخه‌ی دسکتاپ هم تا حد زیادی متحول خواهد شد. دو روز دیگر در تاریخ ۱۸ اکتبر یک آپدیت برای این برنامه عرضه می‌شود که از سال ۲۰۱۳ و نسخه ۵.۶۶۶ این موزیک‌پلیر، این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در حقیقت قبل از اینکه این برنامه در انتهای همان سال به فروش برسد، توسعه‌ی آن متوقف شده بود. این آپدیت مشکلات مربوط به سازگاری با نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های دسکتاپ را برطرف می‌کند که تا زمان عرضه آپدیت همه‌جانبه، طرفداران پروپاقرص این موزیک‌پلیر بتوانند از آن بهره ببرند.

Winamp

غیر از موارد ذکر شده، اطلاعات موثق دیگری در مورد این نسخه‌ی جدید در دست نداریم. مدیرعامل Radionomy در این رابطه گفته که آنها به‌دنبال توسعه‌ی پلتفرم همه‌فن حریفی برای کاربران هستند. اما او مثلا در ارتباط با یکپارچگی Winamp جدید با سرویس‌های استریمینگ موسیقی مانند اسپاتیفای، اپل موزیک، پاندورا یا دیگر سرویس‌ها توضیحاتی را ارائه نداده است. با توجه به اینکه Winamp می‌خواهد بخشی از این بازار سودده را از آن خود کند، احتمالا باقی سرویس‌های رقیب به این راحتی‌ها با این برنامه همکاری نخواهند کرد.

ناسا جزئیات نقشه‌ راه خود برای ارسال انسان به مریخ را منتشر کرد
مشاهده

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جذاب Winamp، شخصی‌سازی آن بود. این برنامه به کاربران اجازه می‌داد که ظاهر آن را هرطور که دوست دارند تغییر دهند و این مشخصه طرفداران بسیار زیادی داشت. این روزها دیگر کمتر برنامه‌ای اجازه این حد از شخصی‌سازی را به کاربران می‌دهد و باید ببینیم نسخه‌ی جدید Winamp به این ویژگی وفادار خواهد بود یا به کل آن را کنار می‌گذارد.

اگر Winamp از این احیا سربلند بیرون بیاید، به یک رقیب نسبتا قدر در بین موزیک پلیرها بدل می‌شود. هرچند شاید محبوبیت آن هیچوقت به دوران اوجش نرسد، اما حداقل بسیاری از کاربرانی که علاقه‌ی زیادی به موارد نوستالژیک دارند، از این برنامه استفاده خواهند کرد.