تیم فوتبال منچسترسیتی در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در خانه لیون به تساوی 2 بر 2 بسنده کرد اما یک امتیاز این بازی برای صعودش به مرحله یک هشتم نهایی کافی بود. این نتیجه در حالی به ثبت رسید که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس دو بار از حریف خود عقب افتاده بود. به این ترتیب سیتی برای دومین بار دراین فصل برای غلبه بر لیون ناکام ماند. این تیم در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم به لیون باخته بود.

پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: شاید ما باید سختی و فشار قرار بگیریم تا نتیجه بهتری کسب کنیم. در دو فصل اخیر ما به آسانی از مرحله گروهی صعود کرده‌ایم. لازم بود در همین مرحله گروهی تحت فشار قرار بگیریم تا درک کنیم که لیگ قهرمانان تورنمنت سختی است و باید سطح بازی‌مان را ارتقا دهید.

لیون برای سیتی مشکلات فراوانی به وجود آورد و دوبار از این تیم پیش افتاد. این در حالی بود که نماینده فرانسه دو موقعیت مسلم گلزنی را هم در نیمه اول از دست داد. لیون در این فصل تنها تیمی است که به سیتی دو گل می‌زند و این کار را در هفته اول رقابت‌ها هم در استادیوم اتحاد انجام و میزبان منچستری‌اش را 2 بر یک شکست داد.

گواردیولا ادامه داد: ما حالا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده‌ایم. الان برای ما صعود به مرحله یک هشتم نهایی مهم است. زمانی که شما مقابل لیون بازی می‌کنید، شرایط سخت می‌شود چون آنها واقعاً خوب بازی می‌کنند. به نظر من در اروپا سطح تیم‌ها تقریبا‌ً یکسان است و به همین دلیل هم ما در خانه به لیون باختیم، البته بعد از آن بازی ما ریکاوری فوق‌العاده‌ای داشتیم. ما شخصیت فوق‌العاده‌ای داشتیم و به هدف‌مان رسیدیم. الان هم وضعیت خوبی داریم.

مهدوی‌کیا بهترین مدافع تمامی ادوار جام ملت‌های آسیا شد
مشاهده