امازون دستیار دیجیتالی الکسا را برای ویندوز ۱۰ عرضه کرد. این دستیار هوشمند از مدتی پیش برای تعدادی از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ عرضه شد اما حالا تمام کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند اپلیکیشن الکسا را از مایکروسافت استور دانلود کنند. البته باید خاطرنشان کنیم که فقط تعداد محدودی از سیستم‌ها از قابلیت فعال شدن الکسا از طریق صدا پشتیبانی می‌کنند و در باقی کامپیوترها باید از دکمه قرار گرفته در اپلیکیشن یا میان‌بر کیبورد استفاده کنید.

اپلیکیشن الکسا در ویندوز ۱۰ می‌تواند مواردی مانند پخش موسیقی و گجت‌های هوشمند خانگی را کنترل کند. البته در حال حاضر، این اپلیکیشن از کنترل مواردی مانند تماس‌ها، ضبط ویدیو و اسپاتیافای پشتیبانی نمی‌کند. آمازون قول داده که به‌زودی ویژگی‌های متنوعی برای این اپلیکیشن عرضه می‌شود و روزبه‌روز به توانایی‌های آن افزوده خواهد شد.

الکسا

در همین زمینه باید به همکاری میان مایکروسافت آمازون برای یکپارچه کردن کورتانا و الکسا اشاره کنیم که چند ماه پیش نسخه‌ی اولیه‌ی آن منتشر شد. این نسخه عملکرد قابل توجهی نداشت و به همین خاطر کاربران ویندوز ۱۰ که خواستار بهره‌گیری از توانایی‌های الکسا هستند، بهتر است که این اپلیکیشن را نصب کنند. علاوه بر این، مایکروسافت مدتی قبل خبر پشتیبانی کنسول ایکس‌باکس وان از دستیار دیجیتالی الکسا را اعلام کرد.

استخراج بیت کوین چه مقدار انرژی مصرف می‌کند
مشاهده