مهندسان مایکروسافت و گوگل با همکاری یکدیگر مشغول توسعه‌ی نسخه‌ای از مرورگر کروم برای ویندوز مبتنی بر ARM هستند. کارشناسان سایت ۹to5Google با بررسی کدهای کروم متوجه این موضوع شده‌اند. همچنین مدتی قبل یکی از مقامات کوالکام گفته بود که این کمپانی هم مشغول آماده‌سازی کروم برای ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری ARM است .
سال گذشته، مایکروسافت مرورگر کروم را از ویندوز استور به دلیل نقض قوانین بیرون کشید.
مرورگر کروم‌ مختص ویندوز مبتنی بر ARM یک اقدام منطقی از جانب شرکت‌های کوالکام، مایکروسافت و گوگل محسوب می‌شود. کروم‌ یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود و با پشتیبانی آن از ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری ARM، سیستم‌های موردنظر بیش از پیش جدی گرفته می‌شوند. البته باید خاطرنشان کنیم که همین سال گذشته، مایکروسافت مرورگر کروم را از ویندوز استور به دلیل نقض قوانین بیرون کشید. یکی از این قوانین این است که مرورگرهای موجود در ویندوز استور باید از موتورهای HTML و جاوا اسکریپت توسعه‌یافته توسط مایکروسافت استفاده کنند.
در صورتیکه مایکروسافت سخت‌گیری خود را برای اجرای این قوانین کمتر نکند، به احتمال زیاد مرورگر کروم‌ مختص ویندوز مبتنی بر ARM هم در ویندوز استور عرضه نخواهد شد. البته همکاری گوگل و مایکروسافت می‌تواند منجر به بهبود عملکرد برنامه‌هایی مانند Slack و Visual Studio Code شود که بر بخش‌هایی از Chromium متکی هستند. همچنین این دو شرکت مشغول همکاری برای پشتیبانی همزمان کروم‌بوک‌ها از ویندوز و سیستم‌عامل Chrome OS هستند که از این پروژه با اسم رمز Campfire یاد می‌شود.
هفته گذشته دمای هوا در اروپا از قطب شمال کم‌تر بود
مشاهده