کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) توصیه کرد مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا و مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا از سال 2022 تبدیل به مسابقات مسابقات قهرمانی زیر 17 سال آسیا و مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا شود تا اطمینان حاصل شود که تیم‌های آسیایی در تورنمنت‌های فیفا مدعی‌تر شوند.

در جلسه‌ای که روز گذشته (دوشنبه) میان اعضای کمیته مسابقات AFC با ریاست سعود المهندی در مسقط عمان برگزار شد، کمیته فنی مسابقات AFC گزارشی ارائه کرد و بازبینی در رده سنی مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و زمانی را برای لغو مجوز کنونی برگزاری این مسابقات پیشنهاد داد.

کمیته فنی مسابقات AFC احساس کرده که نیاز به ایجاد تغییرات در ساختار برگزاری مسابقات  این کنفدراسیون در جهت رشد و توسعه بازیکنان هست. اعضای این کمیته همچنین تأکید کردند که نیاز به بررسی‌های یکپارچه در کنار آموزش برای بازیکنان جوانی است که با آنها قرارداد امضا و تست‌های پزشکی «آم ‌آر ‌آی» طبق اصول کنونی روی آنها انجام خواهد شد.

مسابقات قهرمانی زیر 17 سال آسیا و مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا در همان سالی که تورنمنت‌های فیفا برگزار می‌شود، برگزار خواهد شد و مسابقات مرحله انتخابی این مسابقات نیز سال قبلش برگزار می‌شود. اولین دوره مرحله انتخابی مسابقات قهرمانی جدید AFC از سال 2022 آغاز و مرحله پایانی این مسابقات هم در سال 2023 برگزار خواهد شد تا فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو فرصت بیشتری برای آماده‌سازی تیم‌های خود داشته باشند.

کمیته مسابقات کنفدارسیون فوتبال آسیا همچنین از تشکیل کارگروه مسابقات با ریاست ماریانو آرانتا جونیور، چهار عضو کمیته مسابقات AFC و نمایندگان 10 لیگ برتر آسیا، مطلع شد. اولین ملاقات این کارگروه امروز (سه‌شنبه) در مسقط عمان برگزار خواهد شد، جایی که تقویم برگزاری مسابقات و تمامی مسائل مربوط به کمیته مسابقات AFC مورد بحث قرار خواهد گرفت و نتیجه آن به کمیته مسابقات AFC ارسال خواهد شد.

تکواندوی ارتش های جهان| کاظمی بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد
مشاهده

کمیته مسابقات AFC همچنین موافقت کرد که برای کمک به توسعه لیگ فوتبال بحرین  از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد، اما از شرکت دو باشگاه بحرینی در لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان حمایت نکرد.