عبدالرضا کریمی‌زاده ستاره دیدار نخست تیم ملی ایران در رقابت‌های فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا-اقیانوسیه در جزیره کیش بود. او در دیدار با تایلند که ایران 7 بر یک پیروز شد، موفق به زدن 5 گل شد.

کریمی‌زاده 37 ساله که کاپیتان تیم ملی است، از ناحیه هر دو پا دچار معلولیت است که البته این معلولیت به گفت خودش در پای راستش بیشتر مشهود است.

وی درباره آشنایی‌اش با فوتبال معلولان گفت: من در سال 79 با توصیه یکی از دوستانم وارد تیم بوشهر شدم و سپس در در انتخابی تیم ملی به عضو این تیم درآمدم. در واقع من از روزی که تیم ملی معلولان تشکیل شد، یعنی از روز 24 دی ماه سال 1379، عضو تیم ملی هستم.

کریمی‌زاده ادامه داد: من در 3 دوره پارالمپیک در آتن، پکن و لندن و همچنین 6 دوره مسابقات جهانی حضور داشتم. من تاکنون 89 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و 126 گل نیز به ثمر رسانده‌ام.

کاپیتان تیم فوتبال هفت نفره درباره فعالیتش در این رشته اظهار داشت: تا زمانی که مفید باشم و بدنم جواب بدهد، در خدمت تیم ملی خواهم بود. هر وقت هم که نتوانم، کنار خواهم رفت.

وی درباره مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه گفت: ایران در آسیا رقیبی ندارد و فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشیم. حریفان اصلی ما در مسابقات جهانی هستند. در واقع فوتبال معلولان ایران قهرمانی در جهان را کم دارد که امیدوارم به آن برسیم. با توجه به کادر خوبی که داریم، قطعا در مسابقات جهانی 2019 اسپانیا شرایط بهتری نسبت به قبل خواهیم داشت. انشالله که این بار طلسم را بشکنیم و قهرمان شویم.

۲۹ گروه جهادگر رضوی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
مشاهده

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای قهرمانی نیاز به یک مدیریت و کادر فنی خوب است که ما الان داریم. هر ماه اردوی تیم ملی تشکیل می شود و با توجه به شرایط جسمانی خوبی که داریم، فکر میکنم در اسپانیا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.