ایلان ماسک تصویر لباس فضانوردی اسپیس ایکس را منتشر کرد

هفته‌ی گذشته ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، وعده داد که تصاویر لباس فضانوردی طراحی‌شده‌ی این شرکت برای ناسا را منتشر کند. ماسک اولین تصویر این لباس‌ فضانوردی را روز گذشته در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر کرد و قول داد عکس‌های بیشتری در روزهای آينده منتشر کند؛ اولین بار در سال ۲۰۱۵ بود که تصویری از ماکت لباس‌ فضانوردی آینده‌ی ناسا توسط اسپیس‌ایکس منتشر شد و اکنون بعد از ۲ سال، تصاویری از طراحی نهایی این لباس منتشر شده است.

SpaceX’s Space Suits

ماسک می‌گوید لباس استفاده‌شده در این تصویر، نمونه‌ی واقعی است و با ماکت اولیه تفاوت‌هایی دارد؛ از جمله آنکه برخلاف ماکت اولیه که رنگ خاکستری دارد، نمونه‌ی واقعی لباس، سفید‌رنگ است. ماسک پذیرفت که ایجاد تعادل بین زیبایی و عملکرد در طراحی لباس کار دشواری است؛ اما لباسی که در تصویر مشاهده می‌شود، این تناسب در طراحی را رعایت کرده است. شواهد بیشتر حاکی از آن هستند که اسپیس‌ایکس طراحی لباس فضانوردی‌ متناسب با قرن ۲۱ را با موفقیت انجام داده است.

از نظر عملکرد، ماسک اظهار می‌کند که لباس طراحی‌شده در حال حاضر آزمایش‌های فشار خلأ مضاعف را پشت سر گذاشته است؛ همچنین آزمایش‌های کارایی و ایمنی در فرود روی اقیانوس نیز در آینده انجام خواهد شد. در صورت تغییر نکردن زمان‌بندی برنامه‌ها، اسپیس‌ایکس می‌تواند به کمک راکت فالکون ۹ در سال ۲۰۱۸، پرتاب سرنشین‌دار انجام دهد؛ آخرین پرتاب سرنشین‌دار آمریکایی متعلق به شاتل فضایی آتلانتیس در سال ۲۰۱۱ است.

افزایش گرمای خاک باعث تسریع در آزاد شدن کربن می‌شود
مشاهده